Az egyórás, egyszerűsített eljárás lényege, hogy az előzetes jogi kontroll zömét a jogi képviselő, tehát az ügyvéd vagy közjegyző végzi el és a bíróságra csak a teendők töredéke hárul - fogalmazott a szakállamtitkár. Hozzátette: a bírónak csak azt kell ellenőriznie, hogy a törvény által tételesen meghatározott okmányokat becsatolták-e, illetve a jogi képviselő a kérelemhez csatolta-e elektronikus aláírását.
Az egy munkaóra Gadó Gábor ismertetése szerint reggel 9 órától kezdődik, mert a zömében este dolgozó ügyvédek által benyújtott kérelmek reggelre felhalmozódhatnak. A változás csak a technikai rendszert érinti, az bírók szinte semmit nem fognak érzékelni ebből - tette hozzá.
Az illetékekről szólva azt mondta: míg korábban 100 ezer forint volt az eljárási illeték, ez az elektronikus eljárásban 15 ezer forint és ez az összeg vonatkozik az egyszerűsített eljárásra is.
Az elektronikus cégeljárás informatikai rendszerének kialakításában részt vevő Microsec Számítástechnikai Fejlesztő Kft. fejlesztési igazgatója, Hegedűs Márton a sajtóbeszélgetésen azt mondta: az eddigi papír alapú eljárás postázással együtt 15-25 munkanapba telt. Az elektronikus eljárás ezt az időt annyival rövidítette le, hogy a kézbesítés elektronikusan történt, de a cég által készített összesítés szerint a bejegyzés így is 15 munkanapot vett igénybe.
Július 1-jétől az eljárás annyiban változik tovább, hogy a kérelem érkeztetésének ideje rövidül le, mert a cégbíróság számítógépes rendszere kinyeri az intelligens nyomtatványokból a szükséges iratokat, az adatokat nem kell külön rögzíteni és a bejegyzésről bírósági ügyintéző is dönthet.