Változásra vállalkozunk: Climate–KIC

Egyre nyilvánvalóbb a tény, hogy a klímaváltozással szembe kell néznünk, és megoldásokat kell találnunk az ennek kapcsán felmerülő problémák megoldására.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közösség- és vállalkozásfejlesztés

A vállalkozások működési folyamatai nagymértékben hozzájárultak a klímaváltozás folyamatának kialakulásához, így most itt az idő, hogy a megoldásban is aktív szereplők legyenek. Ugyanakkor az üzleti folyamatok zöldítése önmagában nem hozhat valódi változást, ha nem terjed ki a kisebb és nagyobb közösségek mindennapi életére. Ezért szükséges a környezettudatosságra épülő innovatív ötletek megvalósulását üzleti és közösségi szinten is támogatni.

Erre az alapkoncepcióra épül az Európai Innovációs és Technológiai Intézet által támogatott innovációs közösség, a KIC (Knowledge and Innovation Community), amelynek célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés. A Climate–KIC programot azért hívták életre, hogy partnerekre és kreatív ötletekre építve változtassák meg az üzleti környezetet Európában, ezzel is csökkentve a klímaváltozás negatív hatásait. A program partneri együttműködésre építve közös platformot teremt a dinamikusan fejlődő vállalkozásoknak, a legjobb oktatási intézményeknek és a közösségeknek. Magyarország is tagja ennek a hálózatnak, amelynek működését egy több tagszervezetből álló konzorcium biztosítja.

Miben hozhat újat a Climate-KIC?

Zentkó László (Negos Zrt.), a Climate–KIC magyarországi vezetője szerint a program különlegessége, hogy kiemelt értékként jelenik meg benne a klímaváltozás központú megoldáskeresés, az érzékelhető hatások kiváltása, dinamikus közösségek kialakítása, fiatal tehetségek támogatása, a határok nélküli együttműködés és a változást generáló kreativitás. „Missziónk, hogy a klímaváltozáshoz kapcsolódó újító szellemiségnek teret adjunk, és aktívan alakítsuk a jövő gazdaságát, aminek eléréséhez ötleteket, embereket, partnereket kötünk össze” –  összegez a Climate–KIC magyarországi vezetője.

"A már működő és még csak most induló vállalkozások tekintetében eltérő megoldások hozhatnak eredményt, de mindkét estben fontos, hogy egy új ötletet professzionális módon vigyenek végig a megvalósítás rögös útján, ezzel biztosítva, hogy hosszú távon képes legyen a piacon fennmaradni! Az innovatív üzleti megoldásokkal olyan hétköznapi változásokat szeretnénk elérni, amelyekből minden érintett profitál” – hangsúlyozza Balázs Tibor, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ügyvezetője, aki a régióban működő vállalkozások, valamint start-up cégek Climate–KIC programhoz való sikeres csatlakozásán dolgozik. Véleménye szerint a jövő gazdasági folyamatait most alakítjuk, s ezekben aktív szereplők lesznek a kis-és középvállalkozások, amelyek képesek az innovatív ötleteket gyorsan és rugalmasan bevezetni. Megfelelő partnerek bevonásával és szakmai közösségek kialakításával lehetőség nyílik az egymástól való tanulásra és a stabil fejlődésre, aminek fókuszában a környezettudatosság áll.

Másképp tenni, másképp mondani

A felelős üzleti tevékenységeknek több megjelenési formája is ismert, kezdve a termékek, szolgáltatások szintjétől a sokat vitatott vállalati társadalmi felelősségvállalási programokig. A cégek és tevékenységük pozitív megítélése egyre fontosabb piaci versenytényező, amiben jelentős szerepet kap a marketingkommunikáció helyes felépítése. Szabó Szilvia (Tailor marketing) a zöld marketing irányzat képviselőjeként kiemeli, hogy tudatos vállalkozásfejlesztésnél a felelősségvállalásra épülő marketingstratégia kritikus tényező lehet. A külső kommunikációs előnyök mellett alapkövetelmény, hogy valós háttérre épülő, hiteles üzeneteket tudjunk megfogalmazni, és ezeket képesek legyünk a célcsoport számára értékként közvetíteni. Ehhez azonban az alapvető marketingismeretek mellett speciális háttértudásra is szükség van, amit a Climate–KIC programban részt vevők vállalkozásfejlesztési kurzusokon és tanácsadásokon elsajátíthatnak majd.

A Climate-KIC célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés.

A minden szempontból izgalmas és építő jellegű kezdeményezés részesei lehetnek azok a hazai kis- és középvállalkozások, valamint start-up cégek, amelyek csatlakoznak a Climate-KIC magyar szervezésű eseményeihez.

A programokról bővebb információ a www.climate-kic.org vagy a www.climatekic.hu oldalon található.

Véleményvezér

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo