Változásra vállalkozunk: Climate–KIC

Egyre nyilvánvalóbb a tény, hogy a klímaváltozással szembe kell néznünk, és megoldásokat kell találnunk az ennek kapcsán felmerülő problémák megoldására.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Közösség- és vállalkozásfejlesztés

A vállalkozások működési folyamatai nagymértékben hozzájárultak a klímaváltozás folyamatának kialakulásához, így most itt az idő, hogy a megoldásban is aktív szereplők legyenek. Ugyanakkor az üzleti folyamatok zöldítése önmagában nem hozhat valódi változást, ha nem terjed ki a kisebb és nagyobb közösségek mindennapi életére. Ezért szükséges a környezettudatosságra épülő innovatív ötletek megvalósulását üzleti és közösségi szinten is támogatni.

Erre az alapkoncepcióra épül az Európai Innovációs és Technológiai Intézet által támogatott innovációs közösség, a KIC (Knowledge and Innovation Community), amelynek célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés. A Climate–KIC programot azért hívták életre, hogy partnerekre és kreatív ötletekre építve változtassák meg az üzleti környezetet Európában, ezzel is csökkentve a klímaváltozás negatív hatásait. A program partneri együttműködésre építve közös platformot teremt a dinamikusan fejlődő vállalkozásoknak, a legjobb oktatási intézményeknek és a közösségeknek. Magyarország is tagja ennek a hálózatnak, amelynek működését egy több tagszervezetből álló konzorcium biztosítja.

Miben hozhat újat a Climate-KIC?

Zentkó László (Negos Zrt.), a Climate–KIC magyarországi vezetője szerint a program különlegessége, hogy kiemelt értékként jelenik meg benne a klímaváltozás központú megoldáskeresés, az érzékelhető hatások kiváltása, dinamikus közösségek kialakítása, fiatal tehetségek támogatása, a határok nélküli együttműködés és a változást generáló kreativitás. „Missziónk, hogy a klímaváltozáshoz kapcsolódó újító szellemiségnek teret adjunk, és aktívan alakítsuk a jövő gazdaságát, aminek eléréséhez ötleteket, embereket, partnereket kötünk össze” –  összegez a Climate–KIC magyarországi vezetője.

"A már működő és még csak most induló vállalkozások tekintetében eltérő megoldások hozhatnak eredményt, de mindkét estben fontos, hogy egy új ötletet professzionális módon vigyenek végig a megvalósítás rögös útján, ezzel biztosítva, hogy hosszú távon képes legyen a piacon fennmaradni! Az innovatív üzleti megoldásokkal olyan hétköznapi változásokat szeretnénk elérni, amelyekből minden érintett profitál” – hangsúlyozza Balázs Tibor, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ügyvezetője, aki a régióban működő vállalkozások, valamint start-up cégek Climate–KIC programhoz való sikeres csatlakozásán dolgozik. Véleménye szerint a jövő gazdasági folyamatait most alakítjuk, s ezekben aktív szereplők lesznek a kis-és középvállalkozások, amelyek képesek az innovatív ötleteket gyorsan és rugalmasan bevezetni. Megfelelő partnerek bevonásával és szakmai közösségek kialakításával lehetőség nyílik az egymástól való tanulásra és a stabil fejlődésre, aminek fókuszában a környezettudatosság áll.

Másképp tenni, másképp mondani

A felelős üzleti tevékenységeknek több megjelenési formája is ismert, kezdve a termékek, szolgáltatások szintjétől a sokat vitatott vállalati társadalmi felelősségvállalási programokig. A cégek és tevékenységük pozitív megítélése egyre fontosabb piaci versenytényező, amiben jelentős szerepet kap a marketingkommunikáció helyes felépítése. Szabó Szilvia (Tailor marketing) a zöld marketing irányzat képviselőjeként kiemeli, hogy tudatos vállalkozásfejlesztésnél a felelősségvállalásra épülő marketingstratégia kritikus tényező lehet. A külső kommunikációs előnyök mellett alapkövetelmény, hogy valós háttérre épülő, hiteles üzeneteket tudjunk megfogalmazni, és ezeket képesek legyünk a célcsoport számára értékként közvetíteni. Ehhez azonban az alapvető marketingismeretek mellett speciális háttértudásra is szükség van, amit a Climate–KIC programban részt vevők vállalkozásfejlesztési kurzusokon és tanácsadásokon elsajátíthatnak majd.

A Climate-KIC célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés.

A minden szempontból izgalmas és építő jellegű kezdeményezés részesei lehetnek azok a hazai kis- és középvállalkozások, valamint start-up cégek, amelyek csatlakoznak a Climate-KIC magyar szervezésű eseményeihez.

A programokról bővebb információ a www.climate-kic.org vagy a www.climatekic.hu oldalon található.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo