A digitális hirdetési piac egyik uralkodójától legalábbis meglepő, hogy egész oldalas, print lapokban vásárolt hirdetéseket adjon fel. Mégis így tett most a Facebook. Több nagy brit napilapban, többek között a The Daily Telegraph-ban, a The Guardianben és a The Timesban jelentek meg egész oldalas hirdetések a Zuckerberg vállalatának megrendelésére.
A reklámokon egyetlen aprócska f logo utal a megrendelő kilétére, a tartalom nagyon fontos társadalmi üzenet: a hirdetések abban segítenek 10 ponttal, hogy hogyan lehet felismerni az álhíreket.
A Facebookot sokan támadják amiatt, hogy nem tesz meg mindent a társadalom számára súlyosan romboló hatású álhírek kiszűrése érdekében. Most több más mellett úgy döntött a vállalat, hogy a felhasználók edukálásval próbál előre lépni. Az időzítés sem véletlen, a hirdetések egy hónappal az általános választások előtt jelentek meg. A választási kampányok során pedig jellemzően mindenhol a szokásosnál is inkább terjednek a káros álhírek - írja a The Verge.
A hirdetés többek között azt tanácsolja az olvasóknak, hogy legyenek szkeptikusan a címekkel, különösen ha azok sokkolóak, vagy hihetetlennek tűnnek, figyeljenek a szöveg részleteire - az álhír oldalak általában rengeteg helyesírási hibát tartalmaznak, sokszor pedig a tördelésük is nagyon furcsa (és előszeretettel használnak indokolatlanul sok felkiáltójelet, nagybetűt). Érdemes figyelni az url-ekre is, az álhíroldalak gyakran nagy portálokhoz hasonló webcímet foglalnak el. A részletek fontosak! A hirdetésben továbbá azt ajánlják, hogy ellenőrizzük a cikkekben lévő állításokat, tényeket más forrásokból és nézzünk utána, hogy a bombasztikusnak tűnő hírt lehozták-e más oldalak, neves hírportálok is. Ha nem, az máris gyanús lehet.