Újságban hirdet még a Facebook is

Egész oldalas napilapos hirdetést vásárolt a netes világ egyik legnagyobb vállalata. Meglepő? Valójában a Facebook nem magát hirdeti, afféle társadalmi felelősségvállalási akcióról van szó.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A digitális hirdetési piac egyik uralkodójától legalábbis meglepő, hogy egész oldalas, print lapokban vásárolt hirdetéseket adjon fel. Mégis így tett most a Facebook. Több nagy brit napilapban, többek között a The Daily Telegraph-ban, a The Guardianben és a The Timesban jelentek meg egész oldalas hirdetések a Zuckerberg vállalatának megrendelésére.

A reklámokon egyetlen aprócska f logo utal a megrendelő kilétére, a tartalom nagyon fontos társadalmi üzenet: a hirdetések abban segítenek 10 ponttal, hogy hogyan lehet felismerni az álhíreket.

Kép:The Verge

A Facebookot sokan támadják amiatt, hogy nem tesz meg mindent a társadalom számára súlyosan romboló hatású álhírek kiszűrése érdekében. Most több más mellett úgy döntött a vállalat, hogy a felhasználók edukálásval próbál előre lépni. Az időzítés sem véletlen, a hirdetések egy hónappal az általános választások előtt jelentek meg. A választási kampányok során pedig jellemzően mindenhol a szokásosnál is inkább terjednek a káros álhírek - írja a The Verge.

A hirdetés többek között azt tanácsolja az olvasóknak, hogy legyenek szkeptikusan a címekkel, különösen ha azok sokkolóak, vagy hihetetlennek tűnnek, figyeljenek a szöveg részleteire - az álhír oldalak általában rengeteg helyesírási hibát tartalmaznak, sokszor pedig a tördelésük is nagyon furcsa (és előszeretettel használnak indokolatlanul sok felkiáltójelet, nagybetűt). Érdemes figyelni az url-ekre is, az álhíroldalak gyakran nagy portálokhoz hasonló webcímet foglalnak el. A részletek fontosak! A hirdetésben továbbá azt ajánlják, hogy ellenőrizzük a cikkekben lévő állításokat, tényeket más forrásokból és nézzünk utána, hogy a bombasztikusnak tűnő hírt lehozták-e más oldalak, neves hírportálok is. Ha nem, az máris gyanús lehet.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo