Messengerre, mint célfelületre már Facebookból, Instagramból és Messenger nyitóoldalról is tudunk vinni forgalmat olyan különböző hirdetés típusokból, mint a forgalom, a konverzió, bejegyzések, stb.
Ez bővült most egy továbbival, az Üzenetek (Messages) hirdetési céllal. Ez a Facebook besorolásában a Megfontolási fázisba került, de természetesen különböző célokra használható attól függően, hogy a célcsoportunk hol található éppen a vásárlási folyamatban. Magában a hirdetésben célzás és kreatív szinten ugyanazok a lehetőségek vannak, mint ha a Forgalom típust választottuk volna. Ok, de akkor mi a különbség? Mi értelme egy új hirdetési típusnak?
Az, hogy új optimalizálást kaptunk vele. Az Üzenetek típusú hirdetéseket ugyanis tudjuk Válaszokra optimalizálni. Pontosabban csak erre tudjuk. Vagyis itt azoknak próbálja megjeleníteni a Facebook a hirdetéseinket, akik valószínűleg elkezdenek beszélgetni velünk Messengeren.
Persze, ha ilyen hirdetést futtatunk, nem árt ha van egy Messenger botunk, ami tudja fogadni és kezelni a beérkező felhasználókat - hívja fel a figyelmet Lévai Richárd, social media szakértő.
Mit tud a chatbot?
A chatbotok legnagyobb előnye, hogy a platform már ott van a zsebünkben. Nem kell külön telepíteni, bármelyik csevegő alkalmazás (Messenger, Viber, Skype) velünk van a telefonunkon. Nem kell pötyögni, főleg nem mobilon – néhány kattintás után szinte minden kiderül rólunk, mit akarunk vásárolni, milyen az érdeklődésünk, hova utaznánk, hol ennénk vagy innánk, és már érkeznek is az ajánlatok. Ami viszont előny, hogy ezek az ajánlatok pontosan megfelelnek érdeklődésünknek, személyre szabottak, így nem tekintjük bosszantó reklámnak, vagy spamnek – ismertet meg a legfontosabb tudnivalókkal Bártfai Balázs a Piac és Profit konferenciáján, amiről itt olvashatnak bővebben.
címlapkép: Flickr