A sajtóban megjelent hírek szerint a kormány díjat kíván kivetni a napi fogyasztási cikkeket forgalmazó áruházláncok házhoz szállítási szolgáltatására a „környezetszennyezése miatt”. Valójában viszont környezetvédelmi szempontból előremutató, hogy a magánautós bevásárlás helyett egyre többen a házhoz szállítást választják - írja közleményében a Levegő Munkacsoport.
Egy kisteherautóra egyszeri alkalommal gyakran 80-100 vevő számára is raknak fel árut, amit optimalizált útvonaltervezés alapján a lehető legrövidebb útvonalon szállítanak ki. Ez azt jelenti, hogy gyakorlatilag egy jármű útja helyettesíti a 80-100 személyautó által megtett oda-vissza utat.
Az 1990-es években, amikor megjelentek Budapesten és környékén a bevásárlóközpontok, a Levegő Munkacsoport és Magyar Közlekedési Klub lefordította és kiadta az Osztrák Közlekedési Klub „Bevásárlóközlekedés – A helyi ellátást javítsuk, vagy újabb bevásárlóközpontok épüljenek?” című tanulmányát, amely többek között megállapítja: „A kereskedőtől a vevőhöz szállítás megfelelő szervezésével is lehet autóutat megtakarítani, ha egy kisteherautóval több vevő megvásárolt, illetve megrendelt áruját egyidejűleg hazaszállítják.” Ezt a megállapítást a tanulmány jól működő házhoz szállítási példákkal szemlélteti – egy olyan korban, amikor még nem volt internet, és telefonon kellett leadni a rendelést.
Mindezen okok miatt a házhoz szállítást nem díjakkal kellene sújtani, hanem inkább elő kellene segíteni, mindenekelőtt rövid használatú rakodóhelyek létesítésével - véli a szervezet.