Robbanás előtt a HR-szakma

Az agilis toborzás, a kiterjesztett valóság, a jelöltélmény és design thinking fogalmaival is tisztában kell lenniük a 21. századi humánerőforrás-szakembereknek. A munka világa, a vállalatok és a munkavállalók igénye évről évre változik, és ezzel a terület szakértőinek is lépést kell tartaniuk.

Az elmúlt két évben közel 40 százalékkal nőtt a HR-szakembereket célzó álláshirdetések száma – a Profession.hu állásportál adatai szerint. Az idei évben elsősorban toborzási és HR-specialista munkakörbe kerestek munkatársakat. Az elmúlt évtizedek homogén, minden munkavállalót egyformának kezelő vállalati hozzáállása megváltozik, és a HR-szakembereknek képesnek kell lenniük kezelni az együtt dolgozó négy generáció igényeit – a még aktív baby boomerektől kezdve a most a munkaerőpiacra lépő Z generációig.

Kép: Pixabay

A tehetséggondozási stratégiában a vállalati kultúra nagyobb jelentőséggel bír, mint valaha: az álláskeresők szerint ez az egyik legfontosabb szempont, amikor munkát keresnek. Ha egy szervezet munkahelyi hangulata, értékei és céljai nincsenek összhangban, a kollégák jó eséllyel olyan céghez távoznak, ahol úgy érzik, hogy véleményük és személyes célkitűzéseik jobban tükröződnek a vállalati kultúrában.

Az egyik legnagyobb kihívás a fiatalabb generáció toborzása és megtartása. „Az újonnan a piacra lépő generációk számára a

Siló helyett digitális HR
A HR stratégiai szerepének erősítése, a digitális transzformáció támogatása, a munkaerő hosszú távú megtartása, emberközpontú HR szemlélet, ezek az emberi erőforrás terület legégetőbb kihívásai. A Spark Institute és a Quantified Company kérdezte a hazai HR szakembereket.
munkahely nem csak pénzkereseti lehetőség, sokkal inkább fejlődési közeg. Élményt és változatosságot keresnek, és ha nem kapják meg, elhagyják a céget.

Ezt a változatosságot egy adott szervezeten belül is meg lehet adni, csak el kell engedni a régi beidegződéseket – mondta el Németh Gergely, szervezetpszichológiai szakpszichológus, a Metropolitan Egyedtem Transzformációs HR szaktanácsadó szakának alapítója. Magyarországon a nagyobb cégek közül egyelőre csak néhányan ismerték fel ezeket a trendeket és kezdték meg az új igényeknek megfelelő HR csapat felépítését. A következő 2-3 év nagyon izgalmas lesz ebben a tekintetben, robbanásszerű változás várható a HR-szakmában.

Milyen kérdéseket kerüljünk az állásinterjún?
Érdemes-e visszakérdezni az állásinterjún? Jobbak vagy rosszabbak lesznek-e ettől az esélyeink? A karrier-tanácsadó szerint mind a leendő főnök, mind a pályázó részéről rengeteg fölösleges, jogilag nem túl szerencsés, vagy szigorúan tiltott kérdés hangzik el a bemutatkozó beszélgetésen.
Az emberierőforrás-szakembereknek meg kell tanulniuk, hogyan működjenek hatékonyan az online térben. A mai jelöltek azonnal az internethez fordulnak, amikor új állást keresnek, ami azt jelenti, hogy a HR szakembereknek is jelen kell lenniük, ha meg akarják találni a legjobb jelölteket. Emellett ki kell emelkedni a többi ezer más cég közül, akik ugyanazokra a jelöltekre vadásznak.

Sok HR-folyamatot digitalizálnak, hogy a HR-szakemberek hozzáadott értéket jelentő feladatokat tudjanak végezni. Az interjúk ütemezése és lebonyolítása, háttér- és referenciakutatások – mindez jól automatizálható mesterséges intelligenciával. Ahogy az AI egyre intelligensebbé és megbízhatóbbá válik, várható, hogy egyre több ismétlődő feladatot bíznak rá a jövőben. Ezek a változások biztosíthatják a konzisztens kiválasztást, kiküszöbölik az elfogultságot, így javítják a jelöltélményt.

A HR-menedzserek számára az egyik legnagyobb kihívás, hogy a versenyképességükhöz szükséges összes HR-eszközt és technológiát integrálni tudják mindennapi munkájukba. Ebben is szükséges egy lépéssel megelőzni a versenytársakat, akiknek pont ugyanezek az eszközök állnak rendelkezésre.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo