Öngyilkosság nem ügyelni a mobilokra

A Facebook január végén közzé tette a tőzsdei jelentését, amivel betekintést nyerhettünk az aktuális felhasználói számokba: megrázó adat, hogy a felhasználók 90 százaléka mobilról éri el az oldalt, így ezt a trendet az online marketingben most már nem szabad figyelmen kívül hagyni.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Hipp-hopp feltűnhet egy rivális  Kép: Pixabay

A Facebook által január végén közzétett 2015-ös adatok közül a legmegrázóbb talán a mobil térnyerése, ami az elmúlt években nagyot, de 2015 utolsó negyedévében különösen óriásit erősödött. Eszerint a felhasználók 90 százaléka mobileszközről érte el az oldalt, és a reklámbevételek 80 százaléka innen származott – hívta fel a figyelmet blogbejegyzésében Lévai Richárd online marketing szakértő. Ez is mutatja, hogy most már itthon sem szabad elhanyagolni a weboldalak mobiloptimalizációját.

De lássuk a számokat!

  • Aktív felhasználók naponta: 1,038 milliárd
  • Aktív felhasználók naponta mobilon: 934 millió
  • Aktív felhasználók havonta: 1,591 milliárd
  • Aktív felhasználók havonta mobilon: 1,442 milliárd
  • Aktív felhasználók havi szinten, akik csak mobilon Facebookoznak: 823 millió
  • 2015 negyedik negyedévében a hirdetési bevétel 80 százaléka mobilról jött
  • 500 millió ember használja az eseményeket havonta
  • 800 millió a Messengert
  • 400 millió az Instagramot
  • 50 millió kisvállalkozás használ Facebook oldalt
  • 2,5 millió hirdető van a Facebookon
  • 100 millió órányi videót néznek meg a felhasználók naponta
  • 500 millió felhasználó néz videót a Facebookon naponta
Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. Ezért ma már olyan felületet kell számukra kialakítanunk, amely minden képernyőn jól mutat és használható. (A mobiloptimalizálásról itt olvashatja szakértőnk írását.)
Attól, hogy kicsi, még lehet profi
A mikrovállalkozásoknak éppen annyira, ha nem még inkább szüksége van a lehető leghatékonyabb infokommunikációs szolgáltatásokra, mint nagyobb versenytársaiknak, csak éppen arra általában kevesebb forrást tudnak elkülöníteni. A szolgáltatásként igénybe vehető szoftverek, webes alkalmazások kiváló megoldást nyújthatnak számukra.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo