A Facebook által január végén közzétett 2015-ös adatok közül a legmegrázóbb talán a mobil térnyerése, ami az elmúlt években nagyot, de 2015 utolsó negyedévében különösen óriásit erősödött. Eszerint a felhasználók 90 százaléka mobileszközről érte el az oldalt, és a reklámbevételek 80 százaléka innen származott – hívta fel a figyelmet blogbejegyzésében Lévai Richárd online marketing szakértő. Ez is mutatja, hogy most már itthon sem szabad elhanyagolni a weboldalak mobiloptimalizációját.
De lássuk a számokat!
- Aktív felhasználók naponta: 1,038 milliárd
- Aktív felhasználók naponta mobilon: 934 millió
- Aktív felhasználók havonta: 1,591 milliárd
- Aktív felhasználók havonta mobilon: 1,442 milliárd
- Aktív felhasználók havi szinten, akik csak mobilon Facebookoznak: 823 millió
- 2015 negyedik negyedévében a hirdetési bevétel 80 százaléka mobilról jött
- 500 millió ember használja az eseményeket havonta
- 800 millió a Messengert
- 400 millió az Instagramot
- 50 millió kisvállalkozás használ Facebook oldalt
- 2,5 millió hirdető van a Facebookon
- 100 millió órányi videót néznek meg a felhasználók naponta
- 500 millió felhasználó néz videót a Facebookon naponta