Az első, amit végig kell gondolni, hogy milyen piacon szeretne megjelenni a cég a projekt ötletével. Ugyanis egészen más szabályok vonatkoznak a közösségi finanszírozásra akkor, ha a cél egy nemzetközi célcsoport és más, ha hazai - írja blogján szakértőnk, Lévai Richárd közösségi marketing specialista.
Nemzetközi területen ugyanis nagy hagyománya van a közösségi finanszírozásnak. A nagy platformok (Indiegogo, Kickstarter, stb.) rendelkeznek már egy erős olyan felhasználói bázissal, akik már csak a közösségi finanszírozásban rejlő előnyök miatt rendszeresen szállnak be projektekbe.
A nagy platformokon működik a dolog közösségi része is, vagyis ha bekerül a projekt az ajánlókba, válogatásokba, az önmagában hozhat rengeteg új támogatót. Egy magyar nyelvű projekt ezeket mind nem tudja kihasználni.
Ettől függetlenül sok cég, sok hazai ötlet esetén is érdemes végiggondolni a közösségi finanszírozást, mert kevés jó alternatívája van. Ha egy cégnek vagy egy civil szervezetnek van egy jó ötlete, leggyakrabban talán pályázatokat keres, ez azonban hosszadalmas, rengeteg adminisztrációt igényel, sokszor kell olyan elemeket is berakni a projektbe, amire csak a pályázati cél miatt van szükség. Ha egyáltalán van olyan pályázat, amihez lehet igazodni.
Ehhez képest a közösségi finanszírozás rengeteg előnyt nyújthat a pénzszerzésen felül, hiszen
- valódi, éles teszt az ötletnek
- gyorsan, még a fejlesztési fázisban, jöhetnek valódi vásárlói visszajelzések
- erős motivációt tud jelenteni, ami segít a holtpontokon
- új szakmai kapcsolatokat hozhat
- Pr és marketing előnyöket is jelenthet