1. Hogyan rendelhetjük meg a hulladékelszállítási szolgáltatást, amennyiben az ingatlant cégként és nem magánszemélyként használjuk?
A közszolgáltatás megrendelésére lehetőség van írásban, (postai úton, faxon, e-mailen vagy társaság online felületén), illetve a kérelem benyújtható személyesen is. Amennyiben az ügyintézés során nem az aláíró személy jár el, minden esetben szükséges meghatalmazást csatolnunk.
A közszolgáltatás rögzítésére mindig hónap elsejétől van lehetőség. A megrendeléshez az alábbi dokumentumok csatolása szükséges: cégkivonat, aláírási címpéldány, adott esetben meghatalmazás, valamint az ingatlanhasználatot igazoló szerződés vagy hatósági dokumentum másolata (pl.: adás-vételi, bérleti szerződés, tulajdoni lap). A hulladéktároló edény kiérkezéséig, a szerződés érvénybe lépésének napjától a vállalkozás bármilyen zsákban kihelyezheti a keletkezett hulladékot, azt el fogják szállítani.
2. Hogyan rendeljünk konténert?
3. Hogyan kell intézni a fogyasztó-változással kapcsolatos ügyeket?
A fogyasztóváltozásra vonatkozó kérelmet írásban szükséges eljuttatnunk az ügyfélszolgálatra vagy beadhatjuk a szükséges dokumentumokat személyesen is. A kérelemhez csatolnunk kell az ingatlan tulajdonjogát vagy az ingatlanhasználatot igazoló szerződésünket, vagy hatósági dokumentum másolatát. Személyes ügyintézés esetén be kell mutatnunk egy, a személyazonosságot igazoló dokumentumot. A módosítás rögzítésére minden esetben hónap első napjától kerül sor. Minden esetben szükséges meghatalmazás az ügyintézéshez, amennyiben nem az ingatlanhasználó jár el. A 26/2013. (IV. 18. ) Fővárosi Kgy. rendelet 20. § (1) bekezdése szerint ha az ingatlanhasználó a közszolgáltatás igénybevételére kötelezetté válik, a kötelezetté válást követő 15 napon belül a Közszolgáltatónak bejelenti az ingatlannál történt fogyasztóváltozást.
A hulladéktároló edény az FKF tulajdona, melyet díjmentesen biztosít a közszolgáltatás részeként. A hulladéktároló edény rendeltetésszerű használatáról, tisztán tartásáról, őrzéséről az ingatlanhasználó gondoskodik. A gyűjtőedény rendeltetéstől eltérő használata, eltűnése vagy megsemmisülése miatt keletkezett kárért az ingatlanhasználó a polgári jog szabályai szerint felel. A tartály pótlására vonatkozó igényt írásban szükséges eljuttatni az ügyfélszolgálatra, illetve benyújtható személyesen is, az ügyfélszolgálaton keresztül. Az új hulladéktároló edény kihelyezéséig a keletkezett hulladékot ürítési napon kikészíthetjük bármilyen zsákban, elszállítják azt.
5. Hogyan lehet a hulladékszállítási szolgáltatás megszüntetését kérelmezni?
A 26/2013. (IV. 18.) Fővárosi Kgy. rendelet szerint az ingatlanhasználót nem terheli a közszolgáltatási díjfizetési kötelezettség olyan beépítetlen ingatlana tekintetében ahol senki nem tartózkodik, ezért települési szilárd hulladék sem keletkezik. A közszolgáltatás megszüntetésére irányuló kérelmünket írásban szükséges eljuttatnunk ügyfélszolgálatunk részére (postai úton, faxon, e-mailen vagy Társaságunk online felületén), illetve benyújthatjuk személyesen is.
Jó, ha tudjuk, a közszolgáltatás megszüntetési kérelem minden esetben kivizsgálást von maga után, mivel a rendelet szerint kötelező közszolgáltatás.