Így használjuk ki az ajánlás erejét

Van egy magyar mondás, mely szerint az öndicséret büdös - hagyjuk inkább, hogy mások ecseteljék, milyen jók vagyunk abban, amit csinálunk. Szakértőnk segít, hogy használjuk a referenciákat az online kommunikációban.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jövedelmező lehet az ügyfelek őszintesége
A legjobb szolgáltatások vagy termékek esetében is előfordulnak panaszos esetek, de mivel az elégedetlen ügyfeleknek csak 25-27 százaléka mondja el véleményét az adott cégnek, a kapott információk jelzés értékűek lehetnek. Folyamatos méréssel relevánsabb visszajelzéseket kaphat ügyfeleitől és így megfelelőbb döntéseket tud hozni az érintett területek minőségének javítására. Mutatunk 8 módszert, amellyel jobban megismerheti ügyfelei véleményét.
Létezik egy magyar mondás, amivel nem értek egyet. Így hangzik: az öndicséret büdös. Nos, próbálja meg ezt meg elmagyarázni valaki egy amerikainak. Két lehetséges kimenetele van: vagy értetlenkedik, vagy szimplán a képünkbe röhög. Én is úgy gondolom, hogy az online kommunikációban igenis helye van erősségek hangsúlyozásának és a magabiztos kisugárzásnak, de tény, hogy erre van egy százszor hatékonyabb és ezerszer elfogadottabb módszer is.

Soha ne magunkról beszéljünk, hanem az ügyfeleinkről! Hogyan tudja meg a nagy Ő, hogy milyen nagyszerűek is vagyunk? A korábbi dicsérő szavakból!

Nézzünk egy egyszerű példát. Képzelje el, hogy Ön elé állok a következő szöveggel: verhetetlen teniszjátékos vagyok. A wimbledoni döntősök szintje alatt bárkit laposra verek, és csak azért lettem online kommunikációs szakember, mert azt még annál is jobban csinálom. Azt hiszem, elég nagyképűnek tartana. Most pedig olvassa el ugyanezt a szöveget úgy, hogy egy régi sporttárs és ügyfél mondja rólam, teljes ámulatban. Máris elgondolkodtatóbb, ugye?

Ha szeret minket az ügyfél, mondja el másnak is!
Kép:FreeDigitalPhotos.net/FrameAngel

Hogy szerezzünk referenciákat?

A legtöbb cégvezető tisztában van az online kommunikáción belül a referenciák helyével. Ha ön azonban még nem kezdte el gyűjteni őket, azt javaslom, így kezdjen neki:

  • keresse fel az eddigi legjobb ügyfeleit, és kérjen tőlük egy rövid ajánlást. Segítségül kérdezze meg őket, mely terméket szeretik a legjobban, és miért. Ha valóban elégedettek, ritkán tagadják meg ezt a szívességet.
  • egy sikeres üzlet után kezdjen el küldeni vásárlóinak elégedettségi kérdőívet. Kérdezze meg, tetszik-e neki a termék, mit szeret benne különösen, illetve ajánlaná-e másoknak. Nem mellékesen ez a további fejlődés szempontjából is jó visszajelzés lehet.
Helyesírási, stilisztikai hibák? Adjunk hálát értük!

Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a tökéletes helyesírás elengedhetetlen az igényes cégek online kommunikációjához. Ha azonban referencia érkezik csupa kisbetűvel és 24 felkiáltójellel, még véletlenül se javítsuk! Úgy tegyük közzé, ahogyan azt írója megteremtette: innen látszik, hogy valódi. Minél sokszínűbb a referenciák stilisztikai, helyesírási palettája, annál hitelesebb. A nagyon egyforma ajánlások könnyen gyanút keltenek: mert tegyük a szívünkre a kezünket: referenciákat akár magunknak is írhatnánk.

A kommunikáció ékkövei

Rengeteg céges honlapnak van egy Rólunk vagy Vélemények, esetleg Referenciák menüpontja, melyben az ajánlásokat gyűjti. Ez jó, de ha ez az egyetlen hely, ahová referenciáik eljutnak, akkor olyanok lesznek, mint a műkincsgyűjtők, akik egyetlen szobába zsúfolják be felbecsülhetetlen gyűjteményeiket. Ne essünk ebbe a hibába! Ügyfeleink ajánlásai az online kommunikáció ékkövei: viseljük őket büszkén!

  • Nem elég ütős az online kommunikáció? Dobjuk fel értékesítési (sales) szövegeinket néhány remek ügyfélvéleménnyel!
  • Új terméket vezetnénk be? Tuningoljuk fel a bizalmat egy-két referenciával!
  • Ötletre van szükség a hírlevélhez? Egy elégedett ügyfél ajánlása nem csupán jól mutat, hanem gondolatébresztő is.
  • Növelni kéne a Facebook rajongók számát? Osszuk meg a legutóbbi sikersztorit a vásárló szemszögéből!
Minden egyes referenciát gondosan őrizzünk meg: ezek lesznek a legjobb barátaink online kommunikációban, melyeket bármikor felhasználhatunk – akár többször is.

Langmár Zsuzsanna www.szovegirasblog.hu

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo