Hogyan teszteljünk vásárlói élményt?

Webhsop, vagy bármilyen más digitális szolgáltatás indításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói élmény megtervezése. A Kosárérték.hu cikkében több tippet is ír arról, hogyan érdemes tesztelni egy webáruház fogyasztói élményét.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A legelső és legfontosabb szabály, hogy mindig teszteljünk – írja a Kosárérték. Akkor is, ha még csak az elképzelés született meg, mert a fejlesztési folyamatban minél előbb derül ki egy funkcióról, hogy felesleges, annál több pénzt spórolunk meg vele. Tesztelni a tervezéskor, fejlesztés közben és utána is megéri.

Ezért követ téged a hirdetés
Hogyan működik a fogyasztó agya? Hogyan lehet vásárlásra ösztönözni? Milyen szokások figyelhetők meg a vásárlók körében? A téma szakértői a legfrissebb trendeket ismertették a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Érdemes figyelembe venni, hogy nem a tesztelőt, hanem a webáruházunkat teszteljük, ha a tesztalany bármilyen problémába ütközik, az a rendszer hibája, nem az övé. Emiatt az ún. felhasználói teszt során tulajdonképpen örülni kell, ha hibákra derül fény. Gyakran előfordul, hogy a tesztelő valamilyen ajándékot kap a tesztelésért, ezért – és udvariasságból – akaratlanul is használhatónak, szépnek fogja mondani a webáruházat, még akkor is, ha nem teljesen gondolja így, ezért érdemes hangsúlyozni, miért fontos a kendőzetlen őszinteség a tesztelés során.

A Kosárérték szerzője javasolja, hogy a tesztelőt nagyrészt érdemes magára hagyni, nem kell végigvezetni a folyamatokon, hiszen a felhasználó mögött sem fog ott állni egy segítő.

Ki teszteljen?

A tesztalanyok kiválasztása során érdemes kétféle embert is felkérni: visszatérő vásárlókat, akik gyakran használják az oldalt és könnyen kiismerik magukat rajta, és olyan tesztelőre is szükség van, aki még soha nem találkozott a felülettel. Értelemszerűen mindkét csoport tud hasznos, mégis eltérő igényekkel előállni, amik akár szöges ellentétben is lehetnek a webáruház tulajdonos kezdeti elgondolásaival. Ilyenkor hasznos, ha van a tulajdonos vagy a fejlesztő cég oldalán egy elfogulatlan személy, pl.: product owner, menedzser, aki helyén kezeli és megfelelően megszűri a különböző helyről érkező igényeket annak érdekében, hogy a végén egy egységes, felhasználóbarát termék jöjjön létre.

Hogyan teszteljünk?

A felhasználói teszteket egyszerűen, viszonylag kevés erőforrásból meg lehet valósítani, csak pár szabályt kell betartani.

Amire szükség van:

  • egy szoftver, pl.: egy új webáruház prototípusa,
  • egy vagy több tesztalany,
  • egy konkrét, megoldandó tesztfeladat,
  • egy moderátor, aki végigvezeti a tesztet,
  • esetleg egy megfigyelő, aki jegyzetel és figyeli a tesztelő reakcióit.
Az interneten rengeteg ingyenes, tesztelést segítő eszköz áll rendelkezésünkre, amiket bátran ki lehet próbálni, nemcsak a vásárlói, hanem az ügyfél tesztelések során is. Így a személyes tesztelést ki lehet váltani online eszközökkel. Például a Skype, Hangouts segítségével, a képernyőmegosztással könnyedén átugorhatjuk a távolságot, ha külföldi piacra szánjuk termékünket.

A webáruház ötletének megszületésekor – sok egyéb mellett – érdemes a célközönséget is definiálni. A legelső teszt előtt érdemes megszemélyesíteni magunkban a főbb célcsoportokat és az interjúkérdéseket rájuk szabni. Ez segíti a vásárló fejével való gondolkodásban.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo