Ebben jut kiemelt szerep a munkáltatói márkának, ami a vállalat értékeinek kommunikálásával és tudatosításával erősíti a kötődést. A munkáltatói márka építésének magyarországi piacában lényeges változást jelent, hogy a Job csoporthoz tartozó BrandJob révén itthon is megjelent a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó legnagyobb nemzetközi vállalkozás, a TMP Worldwide.
Látszólagos ellentmondás uralja a munkaerőpiacot: szinte minden iparágban egyszerre van jelen a munkaerőbőség és a munkaerőhiány. A statisztikák szerint jelenleg az aktív népesség több mint 10 százaléka munkanélküli, miközben számos szakmában hiány van a jó szakemberekből.
“Gyártómérnökök, orvoslátogatók és programozók tömegeinek tudnánk akár pillanatokon belül munkát találni, mára ezek lettek a kor hiányszakmái. A pozíciókat már nem lehet a gyárkapu mellett kifüggesztett táblákon hirdetni, az internet és a közösségi média lett a munkaerőtoborzás igazi terepe. Ráadásul nem elég ismertnek lenni, vonzóvá is kell válni, ami pedig nem megy egyik napról a másikra. Rohamléptékű a változás, ami ma elégnek tűnik, holnap már biztosan kevés lesz.” — mondta Hadi László, a BrandJob Kft. ügyvezető igazgatója.
Húsz éve a külföldi utak voltak a menők
“Óriási lehetőségek vannak a közösségi médiában és a digitális eszközökben. Elég csak arra gondolni, hogy pusztán a Google-n havonta 185 millió álláskeresés zajlik. Egy nemrég végzett kutatás során pedig az derült ki, hogy 12 százalékkal többen nézik meg azokat az álláshirdetéseket, amelyekhez videó is tartozik és átlagosan 34 százalékkal többen jelentkeznek az ilyen hirdetésekre. Nem véletlen, hogy nemzetközi viszonylatban már a YouTube lett az állást keresők egyik legfontosabb eszköze.” — mondta Hadi László.
Itt olvashatja tippjeinket, hogy cége vonzó legyen a fiatal munkavállalók számára!
A munkáltatói márkaépítésről
A munkáltatói márkaépítés (HR Branding) fókuszában azok a munkavállalók állnak, akikért a cégek “versenyeznek”. A verseny célja, hogy a konkurenciához képest hatékonyabban tudják a számukra kiemelten fontos munkavállalókat megszerezni és megtartani. Ennek alapját az jelenti, hogy a vállalat képes meghatározni és elfogadtatni a számára fontos értékeket, úgy, hogy ezeket az értékeket a munkatársak is a sajátjukénak érezzék.
Lényeges, hogy a továbbiakban ezekre a vonzó értékekre épüljön a vállalat belső kommunikációja és ezt mutassa be a lehetséges új munkavállalói számára is. A sikeres munkáltatói márkaépítéshez a HR és a kommunikáció szakmák ismeretére és szoros, rugalmas együttműködésére van tehát szükség. A vonzó munkáltatói márka építése hosszútávú elkötelezettséget igényel, eredményessége nemcsak a pályázók számának és pályázatuk minőségének növekedésével, hanem a munkavállalói elégedettség és a fluktuáció nyomon követésével is mérhetővé válik.