Három plusz egy tipp a több látogatóért!

Mitől lesz értékes egy honlap a látogatók szemében? Marketing szakértőnk, Szilágyi Tímea összegyűjtötte azokat az alapvető építőkockákat, amelyek eredményesebbé tesznek minden weblapot.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az unalmas szöveg nem vonzza a látogatókat - Kép: Freestock

Elkeserítő látvány egy unalmas honlap, és ebből sajnos még mindig jó sokat találunk a neten. Vajon mitől lesz olyan lapos egy weblap, hogy az első három másodperc után az ásítás kerülgeti az oda látogatót? Vagy éppen ellenkezőleg: mitől lesz olyan érdekes, hogy nincs kedve az embernek elkattintani onnan? Erről lesz szó pár percben.

A szövegírás kifejezés hallatán a cégnél valószínűleg minden dolgozó legszívesebben beteget jelentene, hiszen a legtöbb embert elfogja a menekülési kényszer, ha meg kell fogalmazni valamit, különösen akkor, ha a szövegnek még frappánsnak, olvasmányosnak, sőt érdekesnek is kell lennie.

Ha vállalkozóként esetleg mindezt egyedül kell megoldani, és esély sincs rá, hogy a kollegáknak átpasszoljuk a nemes feladatot, akkor nincs mese: ingujjat feltűrni, nekilátni és megírni. Szakértőnk a következőkben ehhez ad három plusz egy értékes tanácsot minden cégvezetőnek.

Nézzük meg röviden, milyen egy jól megírt honlapszöveg, mitől lesz alkalmas arra, hogy érdeklődőt, vevőt szerezzen a cégnek:

1. Célcsoportnak szól

Először is, a tartalom nem a konkurenciának, nem a családnak, barátoknak, még csak nem is mindenkinek, hanem a célcsoportnak szól, azaz a honlap potenciális látogatóinak, és a látogatókhoz szól. Az ő nyelvükön, az ő információ éhségüknek megfelelően.

2. Vevő szemszögéből indul ki

Szakértőnk korábbi cikkei
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Az arculat és az imázs igen gyakori kifejezések a médiában. Azonban egyre gyakoribb tapasztalat, hogy a cégvezetők keverik ezeket a fogalmakat, és valójában nincsenek tisztában a szavak igazi jelentésével. Szakértőnk azonban segít feltárni a lényeget.
Másodszor, fontos, hogy az adott termék vagy szolgáltatás úgy kerüljön bemutatásra, mint egy olyan egyedülálló megoldás, ami válasz az érdeklődő kérdésére és problémájára. Ehhez arra van szükség, hogy ne vállalkozóként, hanem kicsit a vevő fejével gondolkozzon az ember, ami nem is olyan egyszerű néha.

3. Miért pont ez való nekem?

Harmadik lényeges elem, hogy a látogató lássa, érezze, hogy miért jó neki, ha a sok ezer másik hasonló vállalkozás közül éppen ezt a céget választja, és világos lesz előtte, miért itt költse el a pénzét. Ezt - a marketing egyik alapkérdését - egy honlap esetében sem célszerű kikerülni.

+ 1. Keresőbarát szöveg

Van a szövegírásnak még egy fontos feladata, amiről feltétlenül szót kell ejteni. Ez pedig a keresőkben való jó helyezés elérése. Hiszen az internetezők előszeretettel használják a keresőket, ha valamilyen információra van szükségük. Ezért aztán nem mindegy, hogy a keresők találati oldalán hányadikként jelenik meg egy weblap.  A legtöbb látogatóra az számíthat, aki jó helyezést ér el ezen a találati listán. Ahhoz, hogy ez meg is valósuljon, a honlap szövegében olyan kulcsszavakat kell beépíteni, amikre a legtöbben keresnek az adott témában.

Itt meg kell jegyezni azonban, hogy manapság már egyáltalán nem könnyű kiismerni a Google észjárását a keresőoptimalizálással kapcsolatban. Ma már nem elegendő teleszórni kulcsszóval a szöveget, és ezerszám begyűjteni a honlapunkra mutató linkeket. Egy biztos, a kulcsszavak egészséges mennyiségű szerepeltetése a szövegben, még mindig kihagyhatatlan tennivaló.

Ezek után már nem nehéz belátni, hogy maga alatt vágja a fát mindaz, aki a honlapon megjelenő tartalmat félvállról veszi. Ugyanis hiába a legújabb webdizájn, hiába a szebbnél szebb termékfotókkal telepakolt oldal, ha a látogató nem kap egyértelmű választ a kérdésére, és egy olyan ajánlatot, aminek nem tud ellenállni.

Szilágyi Tímea

marketing szakértő

www.mikromarketing.hu

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo