A tanulmány egyik legfőbb megállapítása, hogy a növekedési előnyök elérése nem garantált és olyan tényezőkön is múlik, mint az MI felelősségteljes alkalmazása, vagy a szervezetek iránti és az általános közbizalom.
Az alacsonyabb bizalom és együttműködéssel számoló forgatókönyvek alapján az MI gazdaságnövelő hatása 2035-ig 8 százalék lehet, a pesszimista forgatókönyvek alapján pedig 1 százalék.
A jelentésben figyelmeztettek az éghajlatváltozás fizikai költségeire és ezek gazdasági korlátjaira. A modell alapján az éghajlattal összefüggő fizikai kockázatok 2035-re közel 7 százalékkal szűkíthetik a globális gazdaságot.
Az elemzés szerint a következő évtizedben az iparágak új módon alakulnak át, ami a hagyományos ágazati határvonalakon átívelő új területek kialakulásához vezet. Az elektromos járművek elterjedése a villamosenergia-szolgáltatókat, az akkumulátorgyártókat, a technológiai cégeket és más szereplőket hozta be a mobilitás területére, lehetővé téve számukra, hogy az autógyártók mellett értéket teremtsenek.
Radványi László, a PwC Magyarország vezetője szerint az értékteremtés egyre inkább olyan szervezetektől származik a jövőben, amelyek felismerik a hagyományos iparágak közti kapcsolódási lehetőségeket, a változó ügyféligényekre összpontosítanak és a legfrissebb technológiák mentén alakítják üzleti tevékenységüket.
(MTI)