A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél

Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes, vagy vásárlási kontaktus előtt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A bizalom törékeny dolog, mégis van egy izgalmas jellemzője, amit sikerrel alkalmazhatunk a nagyobb árbevétel, vagy a szerencsés üzletkötés érdekében. Az a különleges tulajdonsága, hogy általában megelőlegezzük, ha a külső jegyek rendben vannak - hívta fel a figyelmet Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode cégminősítő blogján.

Kép: SXC

Egy ügyfél szemszögéből ezek a külső jegyek az alábbiak lehetnek:

Az emberek (eladók, értékesítők) esetében a legfontosabbak:

  •    az üzletkötő ápolt, igényes megjelenésű
  •    a vásárlóra fordítja a figyelmét, udvarias
  •    a kérdésekre határozottan válaszol
  •    ha a cég, amelyet képvisel: megbízhatónak tűnik
A szeretetmárka mindent visz
Vannak márkák, amelyeknek nem árt a válság. Vannak olyanok, amelyeknek nem kell beszállnia az állítólag mindenki számára kikerülhetetlen árversenybe. Ezekhez ugyanis a fogyasztókat sokkal több fűzi holmi racionális választásnál. Szeretet. Szinte bármi kiválhatja – egy íz, egy illat, egy semmi máshoz nem hasonlító módon befűzött cipőfűző. A szeretet több annál, mint egyszerűen kedvelni valamit. Ennek kialakulásához idő kell, és bizony, ha nem viszonozzák, előbb-utóbb elmúlik. A szeretetet nem lehet kierőszakolni, meg kell érte dolgozni.
A termékek esetében:
  •    a csomagolás esztétikus, tiszta
  •    a rajta található információk érthetőek, jól olvashatóak
  •    a működése érthető
  •    a forgalmazó cég megbízhatónak tűnik
A szolgáltatások esetében:
  •    ha a mikéntje világos, átlátható
  •    ha az eredménye kézzel fogható: könnyebb tőle az élet (ballonos víz), elérhető vele bármikor az ügyfél (telefon-előfizetés), elmúlnak a fájdalmak (masszázs)…
  •    ha ellenőrizhető
  •    ha a cég, aki nyújtja: megbízhatónak tűnik
Jól látható a fenti példából, hogy a cég, amely a termék, szolgáltatás vagy üzletkötő/eladó mögött áll, fontos szerepet játszik a bizalom megelőlegezésében. Az új ügyfelek megszerzéséhez ez egy elengedhetetlen dolog.

Hogyan tud bizalmat építeni a vállalkozás?

Az első és legfontosabb, hogy legyen egyértelmű az érdeklődői számára, kivel van dolguk. A legjobb, ha a vállalat vezetése, tulajdonosai vállalják az arcukat, akár a cég honlapján, akár a brosúráiban. Növelhetjük a hitelességét azzal is, hogy nyíltan kommunikáljuk a cég küldetését, hiszen ehhez tudnak érzelmileg kötődni, csatlakozni az emberek. Tegyük egyszerűvé, átláthatóvá termékeinket, szolgáltatásainkat, könnyítsük meg az érdeklődők dolgát, adjuk az információkat a kezükbe. Tartozzunk üzleti közösségekhez. Ezek általában olyan társaságok, ahol a tagoknak különböző üzleti feltételeknek kell megfelelniük, így a körhöz való tartozás egyfajta kiváltság.

6 technika a bizalom kiépítéséhez az értékesítésben
A bizalom kialakítása az értékesítés legfontosabb része, a folyamat beindítója. Alapvető minden értékesítés során. A Piac&Profit szakértője hat módszert mutat, ami segíthet elérni a célt.
Minősítésekkel, díjakkal erősítsük hitelességünket.

A minősítések közül elsősorban azok értékesek, amelyek széles körben ismert és elismert auditációs folyamattal szerezhetőek meg. Jellemző rájuk, hogy nem csupán egy tagdíjuk, vagy éves védjegyhasználati díjuk van, hanem egy valós átvilágítás, minőségi ellenőrzés is feltétele a megszerzésüknek.

Ilyenek például a termékek esetében:

  •    a Magyar Nagydíj
  •    a Magyar Termék, Hazai termék, Hazai feldolgozású termék
  •    a Kiváló Magyar Élelmiszer
  •    a Környezetbarát termék
  •    Minőségbiztosítási tanúsítványok (ISO vagy HACCP)
Ezek a leggyakoribb jelzések, amelyeket a termékeken keresnek, felismernek és hitelesnek tartanak a vásárlók.

Szolgáltatások esetében:

  • kamarai védjegyek
  • a Környezetbarát szolgáltatás védjegy
  • cégminősítés
  • cégjegyzéki adatok
  • Üzleti Etikai Díj
Bizalom a munkahelyen: mi történik, ha nincs?
A munka törvénykönyve szerint a munkavállaló a munkakörének ellátásához szükséges bizalomnak megfelelő magatartást köteles tanúsítani. Mit jelent a bizalom a munkaviszonyban és milyen következményei lehetnek, ha a munkavállaló elveszíti a munkáltató bizalmát?
Kommunikáljuk ügyfeleink felé marketingüzeneteinkben is minősítéseinket, védjegyeinket, így ezzel az előzetes bizalmukat könnyedén elnyerhetjük.

Hogyan használjuk ezeket a bizalomépítő eszközöket?

  • Weboldalunkon jól látható helyen helyezzük el (például az oldalsávban)
  • Értékesítési témájú szövegezés esetén az érvek, garanciák közé csempésszük be a külső auditáló szervezetek minősítéseit
  • Hírlevelünkben akár külön is írhatunk róla, vagy a minősítési logót kattintható formában beilleszthetjük a levélbe
  • Blogjunkban, közösségi oldalainkon írhatunk róla
  • Üzletünkbe, tárgyalónkba kihelyezhetjük bekeretezve
  • Mappáinkra, brosúráinkba, szóróanyagainkra feltehetjük a logókat, sőt, írhatunk is róla, hogy ezek mit jelentenek.
Amire ügyeljünk!

Az eltérő célcsoportokban más-más elem kelt bizalmat, ezért igyekezzünk tisztán és érthetően a legmegfelelőbbet használni. A kevesebb néha több!

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo