Online nem praktizálnak a magyar ügyvédek

Kreatív lehetőségek és megoldások helyett alapinformációk közlésére szorítkoznak a jogászok, de az ügyvédeknek csak alig negyede rendelkezik saját honlappal.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Alig vannak jelen az ügyvédek a virtuális hálón –  Kép: SXC

Csupán csekély mértékben változott a saját vagy irodai honlappal rendelkező ügyvédek aránya az elmúlt évben; az előző évben mért adatok alapján mindössze egyötödük rendelkezett a személyesebb és teljesebb tájékoztatást biztosító oldallal. Ez az érték az Ügyvédbróker.hu legfrissebb kutatása szerint azóta sem változott jelentősen, bár területi megosztását tekintve éles különbség tapasztalható; a budapesti ügyvédek 27 százaléka, míg a fővároson kívül tevékenykedők csupán 14 százaléka rendelkezik saját honlappal. Továbbárnyalja a képet a működési forma szerinti megoszlás; míg az egyszemélyes ügyvédi irodák 30 százaléka, addig az egyéni ügyvédek csupán 11 százaléka van jelen „online”. (Ebből a szempontból a jogászok nem képeznek kivételt a kkv-k között, hiszen magyar viszonylatban még mindig alig-alig használják a vállalkozások az internetet.)

A friss kutatás az online ügyvédi jelenlét egyik kiemelt formáját, az ügyvédi honlapokat vizsgálta. Magyarországon a Magyar Ügyvédi Kamara nyilvántartása szerint 10 799 ügyvéd praktizál. „Saját honlappal azonban a vizsgált ügyvédek csupán alig 20,5 százaléka rendelkezik; e szempontból a vidéki ügyvédekhez képest aktívabbak a budapestiek, hiszen a honlappal rendelkező fővárosi jogi képviselők aránya megközelíti a 30 százalékot, míg utóbbiak aránya csupán 14 százalék” – nyilatkozta a felmérés kapcsán Gera János, az Ügyvédbróker.hu munkatársa. Tevékenységi forma szempontjából (egyéni ügyvéd, egyszemélyes ügyvédi iroda vagy társas ügyvédi iroda) az egyéni ügyvédek a legkevésbé aktívak; bár a több mint 10 ezer praktizálóból minden második ügyvéd egyéni ügyvédként dolgozik, csupán minden tizedik egyéni ügyvéd rendelkezik saját honlappal. E tekintetben az irodák jóval aktívabbak: weboldallal rendelkezik az egyszemélyes irodák közel harmada, a társas ügyvédi irodák esetében minden negyedik ügyvéd jelenik meg virtuális irodáján keresztül online is.

Kreatív megoldások helyett alapinformációk

Tippek a céges weboldal forgalmának növelésére
„Szeretnék sokkal több látogatót a honlapomra” – ez az egyik leggyakoribb kívánság a cégvezetők részéről, hiszen az online sikeresség egyik fontos mérőszáma a weboldal látogatottsága. A látogatók hiánya ugyanis azt eredményezheti, hogy elmarad az optimális forgalom és ennek következtében a bevételek is megcsappannak.
A felmérés alapján megállapítható, hogy az ügyvédi honlapok tartalmukat tekintve az esetek többségében alapinformációk közlésére szorítkoznak: 90 százalékukban bemutatkozó lelhető fel az oldalon, de csak 47 százalékuk esetében tekinthető meg a jogi képviselő önéletrajza is. Saját logóval a megvizsgált ügyvédek/irodák csupán 53 százaléka rendelkezik, a jogi képviselőt ábrázoló fénykép az esetek 58 százalékában jelenik meg. Az online bizalomépítés eszközeit (fénykép, önéletrajz) tehát az ügyvédek fele tartja csak megosztásra érdemesnek. Jelentős különbség mutatkozik a vidéki és fővárosi ügyvéd-honlapok többnyelvűségét illetően: míg előbbiek csupán 18 százaléka olvasható idegen nyelven, a budapestiek esetében több mint háromszoros ez az arány.

Az ügyvédek kis arányban élnek olyan lehetőségekkel, amelyek egyedi, személyes és kreatív jelleget kölcsönöznek honlapjuknak: szakmai publikációk a vizsgált oldalak mindössze 22 százalékánál találhatók meg, jelentős különbséggel a fővárosi és vidéki honlapoknál. A budapestiek esetében ezek aránya 32, míg utóbbiak esetében ennek töredéke, 5 százalék.

Az ügyfeleket segítő és támogató ajánlatkérési lehetőség, hírlevél-szolgáltatás és a jogi tippek elérhetőségének aránya a legalacsonyabb: 2-2, illetve 0 százalék, e tekintetben nem tapasztalható lényeges különbség földrajzi megoszlást tekintve – derül ki a felmérésből.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo