Nagy kampányhoz Nagy Adat

A szakértők szerint a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen a modern adatelemző megoldások használata. A cégvezetők többsége a közösségi oldalakon elérhető adatokat is elemzi.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elképesztő mennyiségű adatot kell elemezni – Kép: SXC

Az összes, rendelkezésünkre álló információ 90 százaléka az elmúlt két évben keletkezett, és mindennap 15 petabyte-tal gyarapodik. Ezzel csaknem egymillió iPad-et lehetne megtölteni. Naponta 247 milliárd e-mail indul útnak a hálózatokban, és egyre aktívabbak a közösségi oldalak látogatói is: csak Twitteren 2200 új bejegyzés érkezik másodpercenként.  A Big Data dimenziói az üzleti szféra számain keresztül is jól érzékelhetők.

Az IDC szerint a vállalatok 2015-ig több mint 120 milliárd dollárt fektetnek az adatok értelmezését és feldolgozását segítő hardverekbe, szoftverekbe és szolgáltatásokba.  Az Aberdeen Group IBM megbízásából készített friss kutatása szerint a vállalatok több mint kétharmada fontosnak tartja, hogy éljen a Big Data lehetőségeivel, és annak jelentőségével is tisztában van – csupán egytizedük véli úgy, hogy múló divatról van szó. A megkérdezett cégek 98 százaléka tervezi, hogy az előttük álló egy évben komoly figyelmet fordít a marketingcélú adatelemzésre.

Az átfogó felmérés azt is vizsgálta, hogyan hasznosítják a legsikeresebb cégek a közösségi médiából, webes kampányokból, fogyasztói visszajelzésekből vagy online vásárlások során nyert, strukturálatlan adatokat a marketingstratégiák tervezésben.

Az Aberdeen arra volt kíváncsi, hogy a saját iparágukban legerősebbnek tekintett cégek a marketingcélú adathasznosítás mely területein teljesítenek jobban társaiknál. Az iparágvezetők csaknem fele nyilatkozott úgy, hogy a folyamatosan változó fogyasztói preferenciák követéséhez elengedhetetlen az adatelemző megoldások használata. 48 százalékuk képes személyre szabott ajánlatok kidolgozására, ehhez 42 százalékuk a fogyasztók közösségi oldalakra feltöltött profiljait is elemzi.

Nem alaptalan a „Nagy Adat” körüli felhajtás
A mostanában sokat emlegetett „Big Data” jelenség valóban fontos lehet a vállalatok számára, hiszen folyamatosan hatalmas mennyiségű strukturált és strukturálatlan adat jön létre, annak ellenére, hogy szakemberek szerint még mindig az adatrobbanás előtt vagyunk. Így az analitikai eszközök a cégek mindennapi munkáját segíthetik, mert az adatokból azok elemzésével lesz érték.
Csaknem egyharmaduk egyesíti a vállalati CRM-rendszerekből érkező vásárlói adatokat az online viselkedési adatokkal, hogy fokozza a fogyasztói élményt a digitális platformokon. 39 százalékuk számára a marketingadat-elemzés legfontosabb szempontja, hogy részletes képet kapjon a kampányok eredményességéről és a marketingcsatornák hatékonyságáról.

Hogy az üzleti döntéshozók tisztában vannak a Big Data jelentőségével, azt az IBM tavalyi, felsővezetők körében végzett felmérései is megerősítik: a megkérdezett informatikai vezető 83 százaléka szerint az üzleti analitika stratégiai szerepet tölt be vállalatuk életében, nélkülözhetetlennek tartják versenyképességük megtartásához. Az átlagnál eredményesebb szervezetek kétszer hatékonyabbak az adatok megszerzésében és kiaknázásában, mint kevésbé sikeres társaik, és a jobb teljesítményt nyújtó vállalatok 84 százalékkal jobbak abban is, hogy a megszerzett információt üzleti tevékenységükben aktivizálják.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo