A skandináv piackutató szerint az éves átlagos növekedési ütem ezen időszakig eléri az 54,7 százalékot. Az erőteljes dinamikát igazolja a tavalyi és az idei adatok közötti különbség is, míg 2013-ban még kevesebb, mint 6 millió okosóra, okosszemüveg és az ugyancsak ide tartozó egészségügyi monitorozó eszköz, fitnesz karkötő talált gazdára, ebben az évben ez a mutató már átlépi a 19 milliót is – írta együttműködő partnerünk, a bitport.hu.
Az okosórákban a nagy áttörést a tavalyi év hozta meg a Berg Insight szerint azáltal, hogy több nagy név is – Sony, LG, Motorola, Asus – megjelent a piacon a nagyon jó minőségű androidos eszközeikkel, hogy felülmúlják az eddigi szereplők a Pebble és a Samsung ajánlatait. Így az okosórák léptek elő, mint második legnagyobb termékkategória a viselhető elektronikai eszközök terén, és a piackutató előrejelzése szerint az értékesítés 2015-ben csúcsokat döntögethet.
Pár év múlva jönnek az okosgyűrűk és az okoskesztyűk is
A hagyományos órakereskedők is megjelennek a következő évben az okosóráikkal, amelyeken mások applikációi is futni képesek, illetve a hagyományos divatórákat is felszereli az ipar okostelefonos tudással. Az egyre többet tudó készülékek többféle árkategóriában is megjelennek, ezért nem meglepő, hogy a vizsgált időszak végére az okosórák veszik át a vezetést a viselhető eszközök piacán. Az okosszemüvegek ez idáig még meglehetősen szerény növekedést mutattak fel a lakossági piacon éppúgy, mint a vállalati és egészségügyi szegmensben. Ez a termékkategória öt év múlva mégis dobogós esélyes lehet. A lehetőségek tára végtelen, a megjelenítő képesség javulásán keresztül a valós idejű kommunikáción át egészen a kiterjesztett valóságig.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!