27 millióba kerül, ha nem védekezünk

A Kaspersky Lab kutatása szerint az elmúlt évben egy zsaroló vírus támadás átlagosan 99 000 amerikai dollárba, átszámítva több, mint 27 millió forintba került a kis és közép vállalatoknak. Annak ellenére, hogy a kiberbűnözők nem garantálják az üzleti adatok visszajuttatását, a vállalkozók 34 %-a kifizette a váltságdíjat.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP

Valójában a teljes kár két részre osztható: a váltságdíj és a járulékos veszteségek. A járulékos károk nagyrészt az IT alkalmazottak preventív munkájának hiányából adódnak (rosszul adminisztrált rendszerek, régi vagy hiányzó biztonsági mentés, könnyen feltörhető jelszavak, rendszertelenül frissített programok stb.). A kutatás szerint a kis- és középvállalkozások 30 százaléka szenvedett jelentős mennyiségű adatveszteséget zsaroló vírus támadást követően. (A bűnözők egyébként sokszor a dühös alkalmazottakat keresik meg!)

"Azt látjuk, hogy a kis és közép vállalatok egy harmada továbbra is azt gondolja, hogy a váltságdíj kifizetése a leggazdaságosabb módja az adatok visszaszerzésének. Azonban a teljes kár végül sokkal nagyobb és nincs biztosíték arra, hogy a kérdésben levő céges adatokat vissza is kapják. Ahogy a bűnözők egyre több erőfeszítést fektetnek zsaroló vírus támadásaikba, a kis és közép vállalkozásoknak preventív lépéseket kell tenni, hogy csökkentsék a támadások kockázatát. A kiberveszélyek elleni védelem hatékonyságának érdekében, azt tanácsoljuk a kis és közép vállalatoknak, hogy célzott biztonsági megoldásokat és fejlett technológiákat használjanak" mondja Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab egyik marketing vezetője.

Védtelenek a magyar cégek
Leragadt a jelszavas védelemnél a magyar cégek többsége, a régiónkban jobban elterjedtek már a biztonságos megoldások. Minden harmadik magyarországi vállalatnál fordul elő évente legalább egyszer valamilyen informatikai probléma.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo