Valójában a teljes kár két részre osztható: a váltságdíj és a járulékos veszteségek. A járulékos károk nagyrészt az IT alkalmazottak preventív munkájának hiányából adódnak (rosszul adminisztrált rendszerek, régi vagy hiányzó biztonsági mentés, könnyen feltörhető jelszavak, rendszertelenül frissített programok stb.). A kutatás szerint a kis- és középvállalkozások 30 százaléka szenvedett jelentős mennyiségű adatveszteséget zsaroló vírus támadást követően. (A bűnözők egyébként sokszor a dühös alkalmazottakat keresik meg!)
"Azt látjuk, hogy a kis és közép vállalatok egy harmada továbbra is azt gondolja, hogy a váltságdíj kifizetése a leggazdaságosabb módja az adatok visszaszerzésének. Azonban a teljes kár végül sokkal nagyobb és nincs biztosíték arra, hogy a kérdésben levő céges adatokat vissza is kapják. Ahogy a bűnözők egyre több erőfeszítést fektetnek zsaroló vírus támadásaikba, a kis és közép vállalkozásoknak preventív lépéseket kell tenni, hogy csökkentsék a támadások kockázatát. A kiberveszélyek elleni védelem hatékonyságának érdekében, azt tanácsoljuk a kis és közép vállalatoknak, hogy célzott biztonsági megoldásokat és fejlett technológiákat használjanak" mondja Vladimir Zapolyansky, a Kaspersky Lab egyik marketing vezetője.