Döntéselőkészítés cikkek
Így hozzunk jó döntéseket
Minden stratégiai döntés a jóslás kategóriájába tartozik, hisz a vállalkozó legfeljebb becsülni tudja az iparág jövőbeli változásának esélyeit. De nem kell ehhez szakértőnek lenni, a világsajtó figyelmes olvasója is lehet remek jós, bizonygatja Philip Tetlock pszichológus és szerzőtársa, Dan Gardner a Superforecasting: The Art and Science of Prediction című könyvben.
Nem az számít, hogy döntünk, hanem amit tanulunk belőle
Naponta döntések százait hozzuk meg, úgy, hogy ezek nagy része nem is tudatosul bennünk. Döntenünk kell olyan egyszerű kérdésekben, mint hogy mit együnk reggelire, majd a következő percben milliós beruházások papírjait írjuk alá. Döntéseink súlya változó, ez azonban a minőség tekintetében nem engedhető meg. Minden percben választanunk kell, de vajon hány döntésünk lesz igazán jó?
Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava
A száznál kevesebb főt foglalkoztató cégek nyitottak leginkább az innovatív megoldásokra, és a beosztottakat is sokkal inkább bevonják a döntéshozatalba, derül ki a Profession.hu cégvezetőket megszólaltató kutatásából.
Tervezzen előre, gazdálkodjon eredményesen!
Innovatív döntés előkészítő eszköz a növénytermesztéssel foglalkozó gazdálkodók számára – Szántóföldi Költség-összehasonlító webalkalmazás indult.
Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz
A vállalkozói lét elengedhetetlen része a kockázat. Egyesek éppen azért tudnak lubickolni benne, mert számukra az éltető erő, kellemes izgalom a kétes kimenetel, de sajnos nem mindenki van ezzel így. Adunk néhány tippet, hogy hogyan tréningezhető a kockázattűrés!
Ne a jósgömbből döntsünk!
A vezetők inkább a megérzéseikre hagyatkoznak az üzletet alakító döntések során, mintsem az adatokra. Az adatelemzés minőségének javításába azonban egyre többen fektetnek be, annak hosszú távú hatásai miatt.
Tanuljon meg okosan dönteni!
Mindennap rengeteg döntési helyzettel szembesülünk. Melyik cipőnket vegyük fel regget, ezt vagy azt csináljunk vacsorára, hova menjünk nyáron nyaralni. A cégvezetőknek teljesen természetes, hogy ennél is többször kell dönteniük: marketingstratégiákról, új alkalmazottakról, partnerségi kapcsolatokról, üzleti tervről és megannyi másról.
Nem bíznak a vezetők a döntéseikben
A globális üzleti vezetők nem bíznak a döntéseikben, köszönhetően az információk hiányának vagy éppen a könnyű hozzáférhetőségnek. A felmérésből, amelyet a Harvard Business Review Analytics Services végzett el, kiderült, hogy a megkérdezett döntéshozók mindössze 13 százaléka biztos teljes mértékben a döntéseiben.
Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit!
A legtöbb vállalat életében eljön az a pillanat, amikor mindent fel kell tenni egy lapra, amikor a lét vagy a nemlét a döntésünk tétje. A legtöbben azt hiszik, a jó döntések mögött némi látnoki képesség és jó adag szerencse húzódik meg, jobban megvizsgálva a helyzetet azonban kiderül, hogy ez nem teljesen igaz.
Beszédes számok, empatikus kontrollerek
Empátiára és kiváló kommunikációs képességekre is szükségük van a kontrollereknek ahhoz, hogy sikerrel láthassák el a munkájukat.