Döntéselőkészítés cikkek


Így hozzunk jó döntéseket

Így hozzunk jó döntéseket 

Minden stratégiai döntés a jóslás kategóriájába tartozik, hisz a vállalkozó legfeljebb becsülni tudja az iparág jövőbeli változásának esélyeit. De nem kell ehhez szakértőnek lenni, a világsajtó figyelmes olvasója is lehet remek jós, bizonygatja Philip Tetlock pszichológus és szerzőtársa, Dan Gardner a Superforecasting: The Art and Science of Prediction című könyvben.
Nem az számít, hogy döntünk, hanem amit tanulunk belőle

Nem az számít, hogy döntünk, hanem amit tanulunk belőle 

Naponta döntések százait hozzuk meg, úgy, hogy ezek nagy része nem is tudatosul bennünk. Döntenünk kell olyan egyszerű kérdésekben, mint hogy mit együnk reggelire, majd a következő percben milliós beruházások papírjait írjuk alá. Döntéseink súlya változó, ez azonban a minőség tekintetében nem engedhető meg. Minden percben választanunk kell, de vajon hány döntésünk lesz igazán jó?
Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava

Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava 

A száznál kevesebb főt foglalkoztató cégek nyitottak leginkább az innovatív megoldásokra, és a beosztottakat is sokkal inkább bevonják a döntéshozatalba, derül ki a Profession.hu cégvezetőket megszólaltató kutatásából.
Tervezzen előre, gazdálkodjon eredményesen!

Tervezzen előre, gazdálkodjon eredményesen! 

Innovatív döntés előkészítő eszköz a növénytermesztéssel foglalkozó gazdálkodók számára – Szántóföldi Költség-összehasonlító webalkalmazás indult.
Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz

Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz 

A vállalkozói lét elengedhetetlen része a kockázat. Egyesek éppen azért tudnak lubickolni benne, mert számukra az éltető erő, kellemes izgalom a kétes kimenetel, de sajnos nem mindenki van ezzel így. Adunk néhány tippet, hogy hogyan tréningezhető a kockázattűrés!
Ne a jósgömbből döntsünk!

Ne a jósgömbből döntsünk! 

A vezetők inkább a megérzéseikre hagyatkoznak az üzletet alakító döntések során, mintsem az adatokra. Az adatelemzés minőségének javításába azonban egyre többen fektetnek be, annak hosszú távú hatásai miatt.
Tanuljon meg okosan dönteni!

Tanuljon meg okosan dönteni! 

Mindennap rengeteg döntési helyzettel szembesülünk. Melyik cipőnket vegyük fel regget, ezt vagy azt csináljunk vacsorára, hova menjünk nyáron nyaralni. A cégvezetőknek teljesen természetes, hogy ennél is többször kell dönteniük: marketingstratégiákról, új alkalmazottakról, partnerségi kapcsolatokról, üzleti tervről és megannyi másról.
Nem bíznak a vezetők a döntéseikben

Nem bíznak a vezetők a döntéseikben 

A globális üzleti vezetők nem bíznak a döntéseikben, köszönhetően az információk hiányának vagy éppen a könnyű hozzáférhetőségnek. A felmérésből, amelyet a Harvard Business Review Analytics Services végzett el, kiderült, hogy a megkérdezett döntéshozók mindössze 13 százaléka biztos teljes mértékben a döntéseiben.
Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit!

Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit! 

A legtöbb vállalat életében eljön az a pillanat, amikor mindent fel kell tenni egy lapra, amikor a lét vagy a nemlét a döntésünk tétje. A legtöbben azt hiszik, a jó döntések mögött némi látnoki képesség és jó adag szerencse húzódik meg, jobban megvizsgálva a helyzetet azonban kiderül, hogy ez nem teljesen igaz.
Beszédes számok, empatikus kontrollerek

Beszédes számok, empatikus kontrollerek 

Empátiára és kiváló kommunikációs képességekre is szükségük van a kontrollereknek ahhoz, hogy sikerrel láthassák el a munkájukat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében

Óriási a pénzügyi bizonytalanság a magyarok körében  

A magyarok fele mondja, hogy egy életünk van, amit ki kell élveznünk, miközben 40 százalék „borzasztóan érzi magát minden elköltött forint után”.

Adózás

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta

Szívhatják a fogukat a dohányosok: brutálisan megdrágulhat a cigaretta  

Csaknem 50 százalékos, de inkább azt meghaladó mértékben drágulhatnak a cigaretták Magyarországon.

Cégblog

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét

Kivonták a forgalomból a Family Frost egyik termékét  

Gyorsfagyasztott burgonyakrokettben mutattak ki ásványolaj szennyezettséget. 

Infokom

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI?

Elveszi a mesterséges intelligencia a munkánkat? Mire jó egyáltalán az AI? 

2022. november 30-án mutatták be a nagyközönség számára a ChatGPT mesterséges intelligencia chatbotot, és sikeréről mindent elmond, hogy 2 hónap alatt 100 millió felhasználó töltötte le az alkalmazást. Csak összehasonlításképpen: a TikToknak ehhez 9 hónapra, a Youtube-nak 1,5 évre, a Facebooknak 4,5 évre volt szüksége. A Klasszis Podcast legújabb adásában körüljártuk az AI legégetőbb és legaktuálisabb kérdéseit.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo