Tavaly augusztusban 422 vezetőt, menedzsert és vállalati igazgatót kérdeztek meg Észak-Amerika-, Európa-, valamint Ázsia-szerte, ahol arra törekedtek, hogy megértsék a bizalom szintjeit, annak türkében, hogy a vállalati vezetők, hogyan is döntenek a rendelkezésükre álló adatok és információk tudatában.
A felhasználóvezérelt üzleti intelligencia területén tevékenykedő QlikTech által megrendelt kutatás fő kérdéskörei az adatokhoz való hozzáférhetőség és elérhetőség volt, amelyek alátámasztják a döntéshozatalt, valamint a minőségi külső és belső adatok megléte. A válaszadók ezek mindegyikét említették mint bizalomcsökkentő faktort.
A felmérés során a válaszadók azt is állították, hogy a szervezeti akadályok hatással vannak a döntéshozatalra. 45 százalékuk szerint sok döntés születik „zárt ajtók” mögött, mindez megfelelő személyek nélkül. A felmérés arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek 43 százaléka gondolja úgy, hogy a felsővezetés túlzottan a tapasztalataira támaszkodik. Ezenfelül a megkérdezettek 42 százaléka említette problémaként azt is, hogy sok esetben hiányzik a vállalaton belüli együttműködés.