Csapatmunka cikkek
A jó csapatmunkához nemcsak egy jó csapat kell
Megfelelő körülmények között a csapatmunka a többszörösére növeli a hatékonyságot, ezért minden szervezet számára fontos, hogy ösztönözze a kollégák közötti együttműködést. A Micro Focus szakértői szerint a közös tevékenységeket és az információk megosztását az segíti leginkább, ha a vállalatok fejlett csoportmunka-megoldásokat vesznek igénybe, és támogatják a cégen belüli kommunikáció kultúráját.
Hét újabb kérdés, amire jó ha készülsz az állásinterjún
A cégek már nemcsak a meghirdetett álláshoz szükséges technikai készségeket és a szakmai előmenetelt nézik. Valami pluszra van szükségük. Itt jönnek be a soft skillek, a munkavállaló számokra nehezen fordítható képességeinek skálája. A HR-es már az állásinterjún is ezek meglétére kíváncsi a jelentkezőben.
Önként nem választanánk egyterű irodát
Open-office – tíz éve modern volt, ma szinte mindenki utálja, ezt mutatja az OFFISEVEN idei felmérése. A szakértők arra is rákérdeztek mi teszi élhetővé az egyterű irodákat.
Így hozza ki magából a legjobbat – tippek a Manchester City focistáitól
Állásunk betöltésének első időszaka alapvetően fontos ‒ a sikerért meg kell küzdeni. A Hays szóvivője a Manchester City sztárcsapatának néhány tagjával együtt próbál betekintést nyújtani abba, mit is tanulhatunk a focistáktól, illetve hogyan keltsünk új pozíciónkban már az elején jó benyomást.
Véssük fel: a bizalmi tőke nem kívülről jön!
A kölcsönös bizalom a cég sikerének egyik legfontosabb építőköve lehet, legyen szó akár az alkalmazottakról, akár az üzlettársakról. A bizalom kötőanyaga a szervezetnek, minősége alakítja az egyes részek közötti együttműködést. Ha megfelelő mértékben kialakul, csökkenti a működési kockázatot, növeli a hatékonyságot. Azonban még a legjobb vezetőknek is tanulniuk kell bízni és bizalmat építeni.
Így vívhatja ki alkalmazottai bizalmát az új főnök
A bizalom nem olyasvalami, amit egyik napról a másikra ki lehet vívni másokban. Ha új főnökként olyan taktikákat viszünk bele vezetési stílusunkba, amikkel őszintén érzékeltetjük az új beosztottjainkkal, hogy fontos a véleményük, az előbb-utóbb meghálálja magát. Kialakul a konstruktív együttműködés és a bizalom az új felettes és az összeszokott team között, mert annak tagjai rájönnek, hogy az ő érdeküket is szívén viseli a boss.
Utáljuk a kollégát, de nem köpjük be a főnöknél
Hiánycikk a csapatmunka és talán az alapvető udvariasság is a magyar munkahelyeken. A dolgozók csaknem felénél okoz gondot a csapaton belüli kommunikáció, de még az egymásra figyelés hiánya is problémás. Ugyanakkor nem árulkodós nemzet a magyar, a munkavállalók csak alig két százaléka jelzi a problémákat főnökeinek.