Önként nem választanánk egyterű irodát

Open-office – tíz éve modern volt, ma szinte mindenki utálja, ezt mutatja az OFFISEVEN idei felmérése. A szakértők arra is rákérdeztek mi teszi élhetővé az egyterű irodákat.

Magyarországon elsőként a multinacionális cégek alkalmazták, a hazájukban és más országokban már meghonosodott gyakorlatot, az egyterű irodákat. A 2008-as gazdasági válság arra késztette a cégeket, hogy költséghatékonysági szempontból helyeket csökkentsenek, így egyre jobban terjedtek ezek a megoldások.

Kép: Offiseven

Ugyanakkor a tulajdonosok, cégvezetők azt remélték, hogy az open-office segíteni fogja a csapatmunkát,  hatékonyabbá teszi az együttműködést, és növeli az elkötelezettséget.

Az open-office-nak is van előnye és hátránya, de jelenleg többen utálják mint, szeretik.
Az egyterű irodákban dolgozók jellemzően a zajra panaszkodnak, átjáróháznak érzik munkahelyüket, valamint kevés számukra a személyes tér, hiszen túl közel ülnek egymáshoz a kollégák. Sokan, idegenkednek attól, hogy ha rálátnak a monitorukra, amire pedig egy nagy open térben elég jelentős esély van.
Az új fülkeforradalom: kedvére ordítozhat és nem hallják a kollégák
Megjelentek a munkahelyeken a telefonfülkék, ahol lehet nyugodtan telefonálni anélkül, hogy kollégáink hallanának magánügyeinkről, vagy zavarnánk őket.
Az OFFISEVEN nyár eleji felméréséből kiderül, hogy a magyar munkavállalók nem szeretik a nagy területű, több fős open-office kialakítást. A megkérdezett 303 fő (X,Y és Z  generációs válaszadók) közül, 14 fő vagyis mindössze 5% választaná önszántából ezt az iroda típust.

A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók 92,4 % számára meghatározó munkakörnyezetének minősége és 84,8% szerint befolyásolja munkájának minőségét is az hogy hol milyen irodában dolgozik. Ha ehhez hozzátesszük, hogy külföldi kutatások szerint

15%-kal rosszabb a nyitott irodákban dolgozók termelékenysége, hajlamosabbak koncentráció zavarra és nagyobb eséllyel betegednek meg, akkor egyértelművé válik miért ilyen elutasított ez a forma.
Ahhoz, hogy igazán hatékony munkakörnyezetet hozzunk létre, meg kell ismerni a cég DNS-ét. A DNS-felmérés során feltérképezzük a  vállalati kultúrát, a munkastílusokat, a munkavállalói demográfiát, a szervezeti struktúrát, a regionális hatásokat, az iparágat és nem utolsó sorban a munkavállalók igényeit. Így meghatározhatjuk, hogy a munkatársak számára milyen típusú munkaterületek felelnek meg leginkább, mi teszi kényelmessé és hatékonnyá az irodát.

 

 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo