Az együttműködés fogalma sok éve az üzleti világ divatos szava, de a Sharp új kutatása alapján úgy tűnik, hogy a közös munka a magyar irodák számára még mindig inkább csak vágyott cél, mint realitás. A munkavállalók közel fele (44,2%) mondja azt, hogy kollégái elfelejtik megosztani velük a fontos információkat vagy dokumentumokat, időt és lehetőségeket fecsérelve el ezzel, nem beszélve a lehetséges bevételkiesésről. Ráadásul a magyarok 28 százaléka gondolja azt, hogy irodájuk eszközei tulajdonképpen megnehezítik az információk megosztását. Ez nem is csoda, hiszen a magyar vállalkozások eszközparkja elavult, a dolgozók sokszor egy évben több időt töltenek a nyomtató előtt, mint szabadságon!
Az 500 magyar irodai dolgozó megkérdezésével elvégzett kutatás fényt derített a csapatmunka hiányára és olyan önző szokásokra, melyek lehetnek kritikusak, például az információk megosztásának elmulasztása, vagy egészen hétköznapiak, de rendkívül dühítőek. Ilyen lehet, hogy a dolgozók közel fele nem tölti újra a nyomtatóból kifogyott papírt, vagy az, hogy 40 százalékuk átállítja a légkondicionáló beállítását mások megkérdezése nélkül. (Igazán az alapkészségek hiányoznak a a magyar munkavállalókból.)
A felmérés szerint a magyar irodai dolgozók legrosszabb szokásai:
- A kinyomtatott oldalakat a nyomtató papírtálcáján hagyják (48,6%)
- Nem töltik újra a papírt a nyomtatóban, amikor az kifogy (47,8%)
- Elfelejtenek megosztani fontos információkat vagy dokumentumokat (44,2%)
- Megváltoztatják a légkondicionáló hőfokbeállítását (41,0%)
- A monitorokat és a projektorokat bekapcsolva hagyják (40,2%)
- Elfelejtik a jelszavakat (32,2%)
- Figyelmen kívül hagyják a közös irodai eszközök problémáit (31,8%)
- Áthelyezik a dokumentumokat, vagy új mappastruktúrát hoznak létre (31,2%)
- Mások szavába vágnak megbeszéléseken (29,4%)
- Gépelnek egy telefonbeszélgetés/konferenciahívás közben, vagy saját munkájukat folytatják egy megbeszélés alatt (24,2%)
- Megváltoztatják a jelszavakat/hozzáférési jogosultságokat, és nem szólnak róla a többi kollégának (24,2%)
- Nem jelentkeznek ki a tárgyalóban található PC-kből (17,6%)
- Megváltoztatják a levélsablont, vagy nem követik azt (14,6%)
Legtöbbünk ismeri ezeket az irodai élet részének tekintett rossz szokásokat, melyekkel egyszerűbb együtt élni, mint megváltoztatni őket. Ha vállalkozása nem úgy van kialakítva, hogy segítse a csapatmunkát és az információk megosztását, elszalaszthatja a növekedést kínáló lehetőségeket. Vajon a munkatársak feledékenysége miatt más kollégákkal meg nem osztott információk mekkora része vezethetett volna új üzletkötésekhez, takarított volna meg költségeket, vagy indukált volna új ötleteket? – teszi fel a kérdést Szabó Zsolt, a Sharp Electronics Magyarország ügyvezető igazgatója.
Az együttműködés elengedhetetlen a boldog, kreatív, hatékonyabb munkaerőhöz, és a vállalatok ösztönözhetik ezt az általuk bevezetett technológiai eszközök révén. A megfelelő műszaki megoldások ugyanis képesek megváltoztatni a munkavégzés módját, garantálva azt, hogy mindenki eléri a neki szükséges információkat.