Crowdfunding cikkek


Közösségi finanszírozással értékpapírt kibocsátani? Nehéz helyzetben a cégek

Közösségi finanszírozással értékpapírt kibocsátani? Nehéz helyzetben a cégek 

Bár Magyarország lassan 2 éve alkalmazza az unió Crowdfunding Rendeletét, a közösségi finanszírozás még gyerekcipőben jár itthon, aminek egyik oka a hazai szabályozás hiányossága a Kapolyi Ügyvédi Iroda elemzése szerint.
Közösségi finanszírozás: lendületet adhat a kkv-knak az EU-s rendelet

Közösségi finanszírozás: lendületet adhat a kkv-knak az EU-s rendelet 

A koronavírus-járványt követő gazdasági visszaesés a kkv- és start-up szektorban is érezteti hatását, az induló vállalkozások számára a forrásszerzési lehetőségek ebben az időszakban még korlátozottabbak lehetnek. A Kapolyi Ügyvédi Iroda úgy látja, hogy az Európai Unió közösségi finanszírozásra (crowdfunding) vonatkozó szabályozásának jelenlegi státusza hazánkban is lendületet adhat az innovációval foglalkozó vállalkozások finanszírozásának, és új munkahelyek létrejöttét is elősegítheti.
Hogyan gyűjtsünk pénzt szabályosan?

Hogyan gyűjtsünk pénzt szabályosan? 

Egy induló vállalkozás ma már rutinosan használja az ismert forrásgyűjtő oldalakat, például a Kickstartert, a közösségi finanszírozás (crowdfunding) hazai jogi szabályozása azonban kissé rugalmatlanul követi az igényeket. Magyarországon a pénzügyi követelményeket tőkeerős pénzpiaci szereplőkre méretezték, és a jog sem olyan platformokra „szakosodott”, amelyek jellemzően maguk is startupok.
A bizonytalan jelekre is ugrani kell manapság

A bizonytalan jelekre is ugrani kell manapság 

A kibontakozó trendeket nagyon nehéz korán és időben megragadni. Mégis vannak a holnap tendenciáit intuitívan érzékelni képes cégvezetők. Az általuk vezetett cégek lesznek képesek fennmaradni – mondta a Piac & Profit által rendezett Cégvezetők Csúcstalálkozóján Rosta Miklós, a Budapesti Corvinus Egyetem tanszékvezető docense.
Néhány óra alatt nyolcezer dollárt kalapoztak össze a magyarok

Néhány óra alatt nyolcezer dollárt kalapoztak össze a magyarok 

Néhány óra leforgása alatt több mint 8 ezer dollárt gyűjtött össze internetes közösségi kampánnyal egy magyar startup. Ez az eset is bizonyítja, hogy a közösségi finanszírozás járható utat jelent a magyar kisvállalkozásoknak.
Hogyan adózunk, ha összekalapoztuk a pénzt?

Hogyan adózunk, ha összekalapoztuk a pénzt? 

Ha sikerrel zártuk a kampányunkat a valamelyik közösségi finanszírozási oldalon, akkor felmerül a kérdés: hogyan kell adózni az összegyűjtött pénz után, mire kell figyelni áfa szempontjából akkor, ha az adott projekt sikeres lesz és a kimenő oldalon is beindul a folyamat, azaz az induló vállalkozás elkezd termékeket értékesíteni vagy szolgáltatásokat nyújtani.
Az összekalapozott pénz sincs ingyen

Az összekalapozott pénz sincs ingyen 

Habár egyre népszerűbb a közösségi finanszírozás a világban és Magyarországon is, a jogi szabályozás még gyerekcipőben jár Európában is, Magyarországon pedig egyáltalán nincsenek erre vonatkozó külön adószabályok – figyelmeztet az RSM-DTM szakértője.
Összekalapozná a pénzt? Erre számítson

Összekalapozná a pénzt? Erre számítson 

Ma már nem gond egy vállalkozásnak, hogy egy ötletre összeszedje a pénzt, legyen az bármilyen őrült, vagy forradalmi. A közösségi finanszírozásnak köszönhetően immár a jövendőbeli fogyasztók fizetnek a termékért, csökkentve a fejlesztő kockázatát. Csakhogy a pénzszerzésnek ez a módja is átalakulóban van: mutatunk néhány trendet, amelyek meghatározzák a jövőben a crowdfunding rendszerét.
Néhány óra alatt össze lehet szedni az induló tőkét

Néhány óra alatt össze lehet szedni az induló tőkét 

Szerda este újabb magyar közösségi finanszírozás kampány indult, de az eddigiektől eltérő módon. A startupok kedvelt üzleti modellje ezúttal nem a nemzetközi piacon, hanem magyar nyelvű felhasználók körében bizonyított és fél nap alatt elérte a kitűzött célt.
Mire NE kérjünk pénzt a fogyasztótól?

Mire NE kérjünk pénzt a fogyasztótól? 

Habár a közösségi finanszírozással olyan projektek is forráshoz juthatnak, amelyek túl kiforratlanok a banki, vagy kockázati tőke finanszírozáshoz, ennek a pénzszerzési formának is érdemes megtanulni a csínját-bínját.

Aki crowdfundingban megállja a helyét, befektetőt is talál 

Egyre inkább beindul a közösségi finanszírozás modellje Magyarországon is. Ugyan nálunk nehezebb összekalapozni az induláshoz szükséges pénzt, a közösségi támogatás mégis nagy előny lehet a vállalkozások számára.

Szolár-tömegfinanszírozás: kamatot ígér a napenergiás Kickstarter 

Nemcsak a kreatív projekteknek van tömegfinanszírozási platformja, de a megújuló energiáknak is: a napenergia Kickstarterének is becézett Solar Mosaic pénzgyűjtő oldal. Ám itt a Kickstartertől eltérően a befektetők nem csupán adakoznak, hanem megtérülésre is számíthatnak.

Elég sok kicsi sokra megy - kisokos tömegfinanszírozáshoz 

Előző cikkünkben gyors képet adtunk arról, mekkora pénzek, hogyan és hová vándorolnak tömegfinanszírozás, azaz a crowdfunding formájában. Most megnézzük, hogyan működnek a sikeres projektek és platformok, és azt latolgatjuk, lehet-e Magyarországon sikeres kampányt folytatni.

Sűrű fillér, avagy hogyan működik a tömegfinanszírozás  

A tömegfinanszírozás, azaz a crowdfunding azon az egyszerű elven alapul, hogy ha elég vonzó egy a projekt, sokan fogják kis pénzzel támogatni, hogy meg is valósuljon. Itthon magánszemélyek és szervezetek is hozzájuthatnak ezekhez a pénzekhez – ha képesek megfelelő projektet, jó kampányokat indítani. Érdemes megismerkedni azzal, mit is jelent ez: kétrészes sorozatunkban bepillantást adunk a tömegfinanszírozás világába.

Pályázat: tervezz kabalafigurát! 

A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány egy nemrég indult hazai startuppal karöltve írt ki karitatív pályázatot kabalafigurájuk megtervezésére.

Sikerkönyv, ahogy az olvasók akarják 

Az olvasók ötleteit is beépítő tudományos fantasztikus regény lehet az első sikeres közösségi finanszírozású könyv Magyarországon. A projekt néhány nap alatt százezer feletti támogatást kapott a leendő olvasóktól.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo