Útlevelet nem, poggyászt viszont ellenőriznek

A ferihegyi repülőtér március 30-án csatlakozik a schengeni rendszerhez, ettől a naptól kezdve megszűnik a határellenőrzés az övezeten belül közlekedő utasok számára - mondta el Szollár Domokos az MTI-nek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A repteret üzemeltető Budapest Airport szóvivője beszámolt arról, hogy az útlevélellenőrző pultokat hamarosan lebontják, hogy nagyobb hely álljon rendelkezésre az utasbiztonsági ellenőrzések számára. A nem schengeni utasok esetében megmarad a szigorú útiokmány- ellenőrzés - figyelmeztetett.

A repülőtér schengeni csatlakozásának napja egybeesik a nyári menetrend bevezetésének időpontjával, így a schengeni egyezményhez tavaly decemberben csatlakozott országok légikikötői egységesen március 30-án vezetik be az új határőrizeti rendszert.

A változások nem érintik a poggyász- és utasbiztonsági ellenőrzéseket, hiszen azok a légi közlekedés biztonságát szolgálják - a schengeni csatlakozástól függetlenül - tette hozzá.

100 millió átalakításra

Fontos változás, hogy március 30-tól a 2A terminál szolgálja ki a schengeni, a 2B terminál pedig a nem schengeni forgalmat. A diszkont légitársaságokat fogadó 1-es terminál a schengeni és a nem schengeni utasokat is fogadja.

A schengeni 2A és a nem schengeni 2B terminált egy  átszállófolyosó köti össze, a Ferihegyen átszálló utasok ezt használhatják a terminálok közötti közlekedésre. A folyosóban hat új, két irányba nyitható útlevélellenőrző pult kapott helyet.

A Budapest Airport az elmúlt két évben több mint 100 millió forintot költött a repülőtér schengeni követelményeinek megfelelő átalakítására. Az 1-es terminálon üvegfal választja majd ketté a schengeni és a nem schengeni utasok számára fenntartott tranzitvárót, a 2-es terminálon új utaskapuk épültek, a repülőtéri alkalmazottak pedig oktatáson vettek részt.

Rendőr nyitja az ajtót

A schengeni szabályok értelmében nem schengeni utasok nem kerülhetnek a schengeni terminál érkezési szintjére, hiszen onnan - határellenőrzés hiányában - zavartalanul besétálhatnának a schengeni övezetbe - mondta a szóvivő.

Ennek elkerülése érdekében a Budapest Airport egy többlépcsős biztonsági rendszert vezetett be, aminek egyik fontos eleme, hogy a schengeni tranzit ajtaját ezentúl kizárólag az ott posztoló rendőr nyithatja ki az utasok előtt. Számos új monitor és tájékoztató tábla segíti a rendőrök, és a repülőtér alkalmazottainak munkáját - fűzte hozzá Szollár Domokos.

Tavaly  a Ferihegyi repülőtér 2-es terminál utasforgalmának 52 százaléka közlekedett a schengeni övezetbe. Az 1-es terminálon többségben voltak a nem schengeni országokba utazók, részarányuk 66 százalék volt. (Schengen "lebontotta" északi és nyugati határainkat, miközben a helyi politika épített újakat. De nyilvánvaló, hogy a vállalkozások tudnak élni az új lehetőségekkel, s fordítva értelmezik a mindkét irányból behajtani tilos táblákat: egymásra találnak, közelebb kerülnek egymáshoz a cégek.)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo