Orosz pofont kapott a Nabuccó

Egyelőre a Gazprom tette a legnagyobb ajánlatott az azerbajdzsáni Shah Deniz II földgázmező készleteiért, pedig a Nabucco konzorciuma is érdeklődne. Ez utóbbit éppen az orosz gáz helyettesítésére építenék.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Nabucco konzorciuma két tagja az osztrák OMV és a német RWE képviselői is azt közölték, hogy az azerbajdzsáni földgázszállításokról szóló tárgyalások elhúzódása miatt az idei évről 2011-re halasztják annak eldöntését, hogy részt vesznek-e a projektben. Az OMV nemzetközi vezetéképítési projektekért felelős vezetője, Michael Ulbrich a Der Standard című bécsi lapnak nyilatkozva hangsúlyozta: "az idén már biztosan nem jutunk végső elhatározásra, 2011-ben hozunk majd döntést". Az RWE illetékese pedig a dpa német hírügynökségnek mondta, hogy "továbbra is kérdéses a vezeték gázellátásának biztosíthatósága, az eredeti menetrend ezért nem tartható", döntés csak jövőre várható.

A késedelmet az okozza, hogy egyelőre nem tudni, ki juthat hozzá az azerbajdzsáni Shah Deniz II földgázmező készletéhez. Az azeri vezetés több mint 20 társasággal folytat tárgyalásokat párhuzamosan a lelőhelyről kitermelhető földgáz értékesítéséről. A bakui kormány a legmagasabb árat kínáló féllel kíván szerződni, az orosz Gazprom pedig nemrégiben közölte, hogy senki nem versenyezhet azzal az árral, amelyet ők ajánlanak a Shah Denitz II földgázkincséért - áll a Reuters hírügynökség összefoglalójában.

Kikerülni az oroszokat

Az OMV és az RWE mellett a magyar Mol Nyrt., a román Transgaz, a bulgáriai Bulgargaz és a török Botas vesz részt a Nabucco konzorciumban. Az eredeti tervek szerint az idén kellene a befektetésre vonatkozó döntést véglegesítenie a tagoknak.

Az uniós gázellátás biztonságát javítani, az orosz forrástól való függőséget lazítani hivatott Nabucco az elképzelések szerint 3 ezer kilométer hosszú lesz, és a Kaszpi-tenger térségéből szállít majd földgázt Nyugat-Európába. Törökországból indul, áthalad Bulgárián, Románián és Magyarországon, majd az ausztriai Baumgartennél végződik. A beruházás költsége 2008-as árakon 7,9 milliárd euró. A gázszállítás 2015-ben indulhat be, teljes kapacitása pedig évi 31 milliárd köbméter lehet, ami nagyjából a kétszerese Magyarország éves földgázfogyasztásának.

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo