Smart Farm: a győri tangazdaságban a drónhasználatot is bemutatják majd

A Széchenyi István Egyetem és tangazdasága az Uni-Agro-Food Kft. több mint 1,7 milliárd forint támogatást nyert el a Vidékfejlesztési Program keretében, amiből a tejfeldolgozást is fejlesztik.

Tóth Tamás kifejtette azt is: az Uni-Agro-Food Kft. nyertes pályázatának lényege, hogy a mosonmagyaróvári, több mint 500 hektáron gazdálkodó Smart Farm tangazdaságban a sertés- és baromfifajokkal végzett teljesítményoptimalizálást támogató vizsgálatok, továbbá az IoT-megoldások és a mesterséges intelligencia használatának bemutatására is alkalmas állatkutató-laboratóriumot alakítanak ki. Emellett precíziós növénytermesztést ismertető programokat szerveznek, amihez gabonainassal, gabonaszondával, valamint arató-cséplő géppel bővítik az eszközparkot.

„Az elmúlt időszakban megvalósított beruházásoknak és ennek a pályázatnak köszönhetően most már a vetéstől az aratásig gyakorlati körülmények között tudjuk demonstrálni drónokkal, robotokkal és precíziós erő- és munkagépkapcsolatokkal kiegészített növénytermesztési tevékenységünket” – hangsúlyozta a dékán.

A tangazdaságban a parcellák szépen sorakoznak
A tangazdaságban a parcellák szépen sorakoznak
Fotó: Uni-Agrofood Kft.

A tangazdaság - honlapja szerint - földterülete 515,5 ha, melyet az Egyetem tulajdonában álló Uni-Agro-Food Kft. működtet. A területeken szántóföldi növénytermesztés, takarmány előállítás történik, kísérleti kivitelezés, fajtafenntartás, egyéb növények termesztése folyik. A Tangazdaság kb. 3000 kisparcellán végez kutatói tevékenységet.

A tangazdaság földterületei jó minőségű szántók (átlagos értéke 37,1 aranykorona), a telephelyhez és a városhoz közel helyezkednek el, így kiválóan alkalmassá teszik a gyakorlati oktatás megvalósításához. A Smart Farm beruházás értéke 951 millió forint volt, amely fontos szerepet játszik az intézmény korszerű képzési, kutatás-fejlesztési és szolgáltatási tevékenységének bővítésében, valamint demonstrációs programokon keresztül hozzájárul az agrárszektorban dolgozók digitális tudásának fejlesztéséhez.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo