Nem a fizetés számít, hanem a jó munkahely?

Ellentmondásosak a magyar munkaerő-piaci adatok: igaz, hogy nagyon sokan keresnek állást, mégis bizonyos területeken munkaerőhiányra panaszkodnak a cégek.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai szerint 2012 márciusában 591 200 volt a nyilvántartott álláskeresők száma, ráadásul tovább növeli a versenyt, hogy a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves felmérése szerint a jelenleg dolgozók 71 százaléka - ha nem is aktívan - szintén másik állást keres. Ugyanakkor csak márciusban 60 247 új üres pozíciót jelentettek be a vállalatok, többek között mérnökből és informatikusból már régóta nincs elég jól képzett szakember.


Pécsi Ferenc

Ez a helyzet új kihívások elé állítja a munkaerő-kiválasztással és toborzással foglalkozó szakembereket. Egy-egy pozícióra a jelentkezők nagy tömegéből kell kiválasztani a legmegfelelőbb jelöltet, miközben a tehetségesebb vagy speciálisabb szaktudással rendelkező munkavállalókért néha valóságos harc folyik. Ezért a vállalatok számára egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel).

„A kutatások szerint az álláskeresők figyelmét elsősorban nem a magas fizetésekkel tudja felkelteni egy vállalat, hanem azzal, ha jó az adott cégnél dolgozni" - hangsúlyozta Pécsi Ferenc web 2.0 és HR szakértő, a Soreo.biz alapítója a Randstad szakmai rendezvényén. Az employer brandingről szóló előadásból kiderült, hogy amennyiben a jó munkáltató képe társul a vállalathoz, direkt toborzás nélkül is nő a céghez jelentkezők száma, a jelöltek nagyobb arányban fogadják el a felkínált juttatásokat, és mivel nagyobb az esély a tehetségek megnyerésére is, a vállalat komoly versenyelőnyre tehet szert. „Az employer branding olyan, mint egy mágnes: a vállalathoz illő embereket vonzza és összetartja, míg a nem odaillőeket taszítja" - mondta a szakértő.

Az employer branding ugyanakkor összetett folyamat, hiszen a vállalati kultúra és élet szinte minden eleme közrejátszik benne (a jutalmak rendszerétől a belső karrierépítési lehetőségeken át a munkakörnyezet kialakításáig). „Ezért is fontos a munkáltatói márkaépítéssel kapcsolatban akciótervet kidolgozni, hogy minden lehetséges kommunikációs csatorna - a weboldal, az álláshirdetés, a jelölteknek küldött automatikus válasz és a felvételi beszélgetés - a kívánt képet közvetítse" - mondta Pécsi Ferenc.

Egy profi HR szolgáltató leveheti a cégvezetők válláról a munkaerő keresés, felvételiztetés és az ehhez kapcsolódó rengeteg idő és adminisztráció terhét.

„A Randstad nem csak a jelentkezők számának növelésében és a megfelelő jelölt kiválasztásában tud segíteni a vállalatoknak, hanem igény szerint a munkáltatói márka kiépítésében is támogatást nyújtunk" - tette hozzá Varga Balázs, a Randstad Hungary marketing és PR vezetője. A személyzeti tanácsadó honlapján a cégek például saját aloldalakat alakíthatnak ki, ahol közvetlenebb módon mutatkozhatnak be a munkavállalóknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo