Hogyan "vegyük meg" egy életre a vásárlóinkat?

A legjobb ügyfelek a visszatérő ügyfelek, rájuk lehet stabilan üzletet építeni, ráadásul szinte már közhely, hogy az új ügyfél mindig többe kerül. Tehát spórolhatunk, miközben jobb vevőt szerzünk. De hol kezdjük a megnyerésüket? Adunk néhány tanácsot.

Fotó: SXC

A vevők hűségét megnyerni nem olyan egyszerű feladat, mint gondolnánk. Meg kell találni a megfelelő vevőket, és finoman noszogatni őket a vásárlásra, majd a visszatérésre, a minél gyakrabban történő vásárlásra és ha végül még több vevőt hoznak magukkal, nyert ügyünk van. Egyszóval foglalkozzunk úgy a vevőinkkel, ahogy ők szeretnék, hogy foglalkozzunk velük. Hogy hogyan kezdjünk neki? Erre adunk négy tippet.

1) Ár. Nyilvánvalóan az ár az első és legkézenfekvőbb eszköz a vásárlók megnyerésére, hiszen a legtöbb vásárló felettébb árérzékeny. Ugyanakkor a kis- és középvállalkozások számára veszélyes is, hiszen a nagyobb versenytársak hangsúlyosabb engedményeket tudnak kiharcolni az ártárgyalásokon, így képesek lesznek rendszeresen alámenni a mi árainknak. Egy ilyen versenyhelyzet pedig hosszú távon életveszélyes lehet. De ez persze nem azt jelenti, hogy nem lehetünk versenyképesek az árainkkal. Igyekezzünk legalább egy termék árát mindig a konkurencia árai alatt tartani, ha pedig jó lehetőséget látunk rá, vásároljunk nagy tételben, hogy alacsonyabb áron adhassuk a termékeinket. Legalább egy ideig, amíg a vevők hozzászoknak, hogy mindig találnak valamit olcsón.

2) Személyre szabott szolgáltatások. Személyesen ismerni és foglalkozni az ügyfelek minden egyes kérdésével az egyik legjobb módszer a kisvállalatok számára a vevők megtartására. A vevő végül úgy fogja érezni, nincs értelme átmenni a konkurenciához, mert máshol nem kapja meg azt a törődést, amit nálunk. "Az ügyfél áll mindennek a középpontjában" - ez az ősrégi mondás a kisvállalkozások esetében fokozottan igaz, mivel kevesebb vevőnek kell minőségibb szolgáltatást nyújtaniuk, mint a nagyvállalatoknak. Empátiával és érdeklődéssel fordulni a vevő igényei felé, személyre szabott szolgáltatást nyújtani egyet jelent az elégedett (és visszatérő) vásárlóval.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a vevő minden kérését ingyen és azonnal teljesíteni kell - ebbe hosszabb távon bele is bukna az üzlet. Meg kell találni azt a határt, ahol a vevői elégedettség is megmarad és mi sem rokkanunk bele a munkába sem anyagilag sem fizikailag. De egészen apró figyelmességekkel is tehetünk az ügyért, mint ha személyesen vesszük fel a telefont, nem bízzuk automatára vagy üzenetrögzítőre; mindig ugyanaz az eladó foglalkozik ugyanazzal az ügyféllel, netalán még emlékszik is az ügyfél korábbi kéréseire.

Az ügyfelek hűségének 7 feltétele
Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!
3) Kommunikáció. Ha olyan üzletágban mozgunk, amiben hetekig-hónapokig nem tér vissza az ügyfél - mint amilyen a fodrász, a szabó vagy az autószerelő, nagyon jó benyomást kelt, ha emlékszünk a nevére. De a jó kommunikáció természetesen nem áll meg itt. A közösségi oldalak korában szinte már elvárás, hogy legyen a cégnek legalább saját Facebook oldala, ám sokan csak statikus információs felületnek használják, pedig annál sokkal több mindenre alkalmas. Hirdethetünk rajta akciókat, válaszolhatunk az ügyfelek leveleire, megoszthatjuk gondolatainkat, a munkánk érdekes részét az érdeklődőkkel, egyszóval valódi kommunikációt folytathatunk velük. Vegyük figyelembe azt is, hogy a Facebook csak egy, a rengeteg platform közül, amelyen jelen lehetünk, hiszen ott van még a Google+, a Tumblr, rövid üzenetekhez a Twitter, fotókhoz az Instagram. Keressük meg, mi az, ami a legjobban illik a saját és vevőkörünk profiljához és válasszunk aszerint kommunikációs formát.

4) Kitartás. A vevői hűséget megalapozni nem lehet egyik napról a másikra. Hosszú időn keresztül kell a megfelelő minőséget hozni termékben és szolgáltatásban egyaránt, míg kialakul a visszajáró vendégkör. Éppen ezért nem is szabad feladni néhány hét után, ha nem jelentkeznek a korábbi vevők vagy kevés az érdeklődés az oldalunkon. Persze a folyamatot meg lehet próbálni meggyorsítani, például egy egyszerű hűségprogrammal, a szolgáltatási kör ideiglenes bővítésével. A végső eredményt azonban így is, úgy is az idő hozza majd meg, de megéri kivárni, hiszen nincs annál nagyobb dicséret a munkánk iránt, mint ha ugyanazok az arcok tűnnek fel időről időre a boltunkban. Különösen, ha magukkal hozzák a barátaikat is.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo