A változással párhuzamosan azonban új kényelmi funkciókat vezettek be és bővül szolgáltatásaik köre:
- az igazoláskiadási határidő az eddigi 8 napról 6 napra rövidül ,
- elektronikus úton kért igazolások személyes átvételi helyét az adózó határozhatja meg azzal, hogy az IGAZOL nyomtatvány főlapján legördülő listából választhatja ki azt az ügyfélszolgálatot, amely a számára a legkönnyebben elérhető ,
- a személyes átvételű és postai kézbesítéssel kért igazolások elkészültéről, az átvétel módjáról és a kézbesítési helyről elektronikus üzenetet küldünk,
- az esetleges hiányosságok pótlásról szóló közléseit (pótlás, megjegyzés…stb) az IGAZOL nyomtatvány „hiánypótlás teljesítése” lapjának kitöltésével és elektronikus megküldésével közvetlenül az ügyével foglalkozó ügyintézővel léphet kapcsolatba, ezáltal a felesleges sorban állás és a sikertelen telefonálgatás elkerülhető,
- a köztartozásmentes adózói adatbázisban történő szereplés ténye általánosan elfogadhatóvá válik, azaz a felhasználó köteles elfogadni a nemleges adó-, illetve a nemleges együttes adóigazolások bemutatása helyett.
- kiadásához szükséges kérelmeket,
- a kérelmek mellékletét képző pótlapokat, nyilatkozatokat, hozzájárulást,
- a hiánypótlásra felszólító levelekre megküldhető teljesítésigazolás lapot,
- a kiadott döntésekkel (igazolás, határozat, végzés) kapcsolatos fellebbezés lapot.
Az elektronikus bevallásra nem kötelezett adózók a kérelmeiket változatlanul, akár kötetlen formában személyesen (előzetes időpontfoglalással, vagy ügyfélfogadási időben az ország bármely ügyfélfogadási irodájában megjelenve) illetve postai úton is előterjeszthetik <5>. A személyesen megjelenők számára az ügyfélszolgálati irodákban egyszerűbb nyelvezetű kérelem nyomtatványt rendszeresítettek.