Jelenleg a vámeljárások során az ügyfeleknek számos hatóság több mint hetven féle engedélyét, igazolását kell benyújtaniuk papíron. A projekt megvalósulásával az engedélyek, igazolások kiadását a vámeljárást megelőzően továbbra is a jelenleg érvényes jogszabályok által kijelölt hatóságok fogják végezni, de a hatóságok az adatokat elektronikusan bocsátják a Vám- és Pénzügyőrség rendelkezésére, és a Vám- és Pénzügyőrség is elektronikusan közli a hatóságokkal az engedélyek felhasználási adatait. Ezáltal egyszerűbbé válik az ügyintézés a külkereskedelemben érintett mintegy 50.000 ügyfélnek, hisz az engedélykérelmüket a Központi Rendszer Ügyfélkapuján keresztül nyújthatják be, a hatóság az engedélyokmányt elektronikus formában kézbesítheti.
Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Programja keretében megvalósuló projekt a Vám- és Pénzügyőrség számára lehetővé teszi a vámeljárásban a 2007 óta sikeresen alkalmazott egységes elektronikus vámárunyilatkozat feldolgozásának kiterjesztését, az engedélyek ellenőrzésének automatizálását, a pénzügyőrök adminisztratív terheinek csökkentését, az összpontosítást az érdemi ellenőrzésre, míg a kapcsolódó hatóságok számára lehetővé teszi az engedélyek nyilvántartásának automatizálását.
Az okmányok elektronikus úton történő kiadásával, nyilvántartásával, kommunikációjával jelentősen javítható az engedélyekhez kapcsolódó ellenőrzési eljárások hatékonysága, felgyorsíthatók a vámügyintézéshez kapcsolódó információs folyamatok. A projekt keretében az egyes hatóságok létrehozzák vagy korszerűsítik az engedélyek kiadását támogató informatikai rendszerüket is, és elektronikus ügyfélkapcsolatot valósítanak meg az engedélyezési eljárásban.
A közel 2,4 milliárd forint uniós támogatással megvalósuló projekt gyorsabb és kisebb költséggel működtethető vámügyintézést eredményez.