Reakció a változásokra
Mivel a mesterséges intelligenciára épülő szolgáltatások egyre elterjedtebbek a cégek működésében, és ráadásul rohamosan fejlődnek az idő előrehaladtával, így valószínűleg az erre épülő szoftverek előfordulása a továbbiakban mind megszokottabbá válik majd. A fejlődő algoritmus és a versenyhelyzet okozta nyomás miatt várhatóan egyre több cég fog nyitni az MI irányába, ugyanis az a vállalat, amelyik – ellenben a versenytársaival – nem számol ezzel a technológiával, hátrányos helyzetbe kerülhet.
Minden vállalatnak érdemes átgondolnia, hogy a működéséhez szükséges feladatokból melyek azok, amelyek digitalizálhatóak.
„A magyarországi cégek még mindig nem használják ki kellőképpen a big data, a felhőszolgáltatások és a mesterséges intelligencia nyújtotta előnyöket. A legtöbb vállalat nem gyűjt adatot a saját működéséről vagy ha igen, akkor azt manuálisan, táblázatokban vezetve teszi. Így pedig nincs lehetőség valós idejű döntéstámogatásra. A digitalizációs folyamat ugyanakkor nem az MI-vel kezdődik: a feladatok definiálása után érdemes azokat digitalizálni először, amelyeknek a legnagyobb a megtérülése. Ehhez a kezdetekben minden bizonnyal nem az MI-vel kapcsolatos technológiákat fogja a legtöbb vállalat igénybe venni. Sikeres folyamat következtében a cég nemcsak a meglévő folyamatait tudja hatékonyabban abszolválni, hanem akár olyan területek felé is nyithat, ahova korábban, enélkül a technológia nélkül lehetetlen lett volna” – fogalmazott Pintér Róbert, szociológus és adatelemzési szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa.