A Call-to-action (CTA) szerepe az online konverziónövelésben

A call-to-action (CTA) egy olyan "akcióra" való felhívás online, melyet szeretnénk, ha a júzer végrehajtana. A CTA nem csak egy gombon elhelyezett szó lehet, hanem sima szöveges felhívás, megosztásra buzdító ikon, a Facebook ikonjaidon megjelenő kis piros szám, vagy épp e-book letöltést célzó üzenet. Mégis legtöbbször a CTA-t egy gombbal és a rajta lévő rövid szöveggel azonosítjuk.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

De miért ilyen fontos a CTA, hogy egy külön cikket szenteljünk neki? Pontosan azért, mert ezek a gombok kapcsolják össze az egyes oldalaid, online folyamataid. A megfelelő használatuk pedig nagyban növelheti a konverziós arányt. Legyen az vásárlás, lead generálás, vagy feliratkozás.

Akik profi szinten űzik a CTA-k elhelyezését és kinézetük tervezését, azok tudják, hogy ezek alkalmasak a vásárlói út vezetésére és az emberi agy döntési mechanizmusainak befolyásolására.

A régi iskola

5-8 évvel ezelőtt amikor még a felhasználói út tervezése és az online viselkedés pszichológia nem volt ilyen fejlett, a legtöbb cég megelégedett egy jellemzően az oldal színébe belesimuló gombbal, vagy linkelt szöveggel, mint CTA. Nem voltak kontrasztosak a gombok, egy sémára ment minden.

A CTA-k szinte beleolvadtak a szövegbe, alig lehetett észrevenni, hogy ezek a linkek máshová vezetnek és emiatt garantáltan alacsony volt a konverziós ráta.

Mai megoldások

  1. Színek
A CTA színe sokféle lehet. Azt mondanám alapszabályként, hogy az elsődleges szempont a körülötte lévő dizájn. A legtöbb esetben olyan színt válasszunk CTA-nak, mely nem szerepel a dizájnban körülötte, a kontraszt miatt.

A legelterjedtebb szín a sötét zöld. A pirosra azt szoktuk mondani, hogy tiltó szín és lehetőleg ne használjuk. A zöld szín általában a "megengedő" szín, emiatt az agyunk egy weblapon is ezt az érzést társítja hozzá.

Ami még jól működik az a kék szín, mely a bizalom színe.  Ha többet olvasnál a színekről, akkor itt egy remek cikk a Canva-tól.

  1. Forma
A gomb formája és kontrasztja is számít. Egy CTA lehet kicsi és a nyomás során nem változik rajta semmi. Ilyenkor sokszor észre sem vesszük, csak ha keressük. (és az már régen rossz, ha egy CTA-t keresni kell).

De egy CTA lehet a dizájnba kontrasztosan illeszkedő, “hoover” effekttel ellátott is. (Vagyis más lesz a gomb színe a kattintás és az egér ráhúzás hatására.) Egy ilyen CTA mindjárt más felhasználói élményt biztosít.

A megszokott gombok általában téglalap alakúak. Viszont pár éve elkezdtek bejönni a köztudatba a lekerekített szélű gombok.

 

A lekerekített gomb a gombon lévő szövegre tereli a figyelmet, míg egy téglalap alakú gomb 4 sarka kifelé vezeti a szemet. Sőt, volt egy tanulmány, mely megállapította, hogy az éles sarkokat a szem lassabban fogja fel, mint a kerek formát. Apróságnak tűnhet, de ha valaki komolyan gondolja, akkor ilyen szintig bele kell menni az optimalizációba.

  1. Ikonok
Számos landing page, komplett weboldal összerakása után az a tapasztalatunk, hogy bizonyos esetekben működnek a gombokon elhelyezett ikonok. Ezek jellemzően nyilak vagy kacsacsőrök az adott szöveg mellett. Mindig balról jobbra mutasson , mivel akkor mutat a "jövőbe".

Sőt, néhány landing page A/B tesztnél van különbség az eredményekben, hogy ha szimpla kacsacsőrt, vagy dupla kacsacsőrt használunk. A Google Optimize (korábban Experiments) nevű eszközével végre lehet hajtani ilyen jellegű landing page A/B teszteket.

  1. Szövegezés
A gombon lévő szöveg rendkívül fontos, hogy a lehető legtalálóbban legyen megfogalmazva. Ez egyben az egyik legnehezebb része a CTA tervezésének, mivel 1 szóban, vagy max. egy rövid szókapcsolatban megfogalmazni az általunk kívánt elvárást a júzer felé mindig nehezebb, mint ha lenne rá 300 karakternyi helyünk.

Ha például feliratkozókat gyűjtünk, akkor messziről kerüljük el a "feliratkozás", "hírlevél" és "lista" szavakat. Manapság már mindenki ódzkodik a klasszikus értelemben vett "hírlevélre való feliratkozástól". Mivel jellemzően egy negatív, "spammy" élményt társítunk hozzá. Érdemes máshogy hívni. Példának okáért itt van a 7 Blog feliratkozási mezője.

Igyekeztünk egyedi nyelvezettel megfogalmazni azt, amit más "marketinges hírlevélnek" hív. És meg is van az eredménye. A feliratkozási arányunk sokszorosa az iparági átlagnak.

Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Egy jópofa trükk, amit inkább külföldön alkalmaznak, hogy egy e-book letöltésnél, vagy feliratkozásnál 2 gombot tesznek eléd. Az egyik pl. azt mondja, hogy "szerezd meg". Míg a másik azt mondja, hogy "nem, nem szeretnék okosabb lenni". Ezzel gyakorlatilag az egóra próbálnak hatni, mivel választanod kell. Hidd el, hogy nem lesz jó érzés arra nyomni, hogy te nem szeretnél okosabb lenni. Így próbálják növelni a "szerezd meg" CTA konverziós arányát.

Fontos látni, hogy a CTA-k egy külön tudomány és amellett, hogy ezek az összekötői az egyes folyamatoknak az oldalakon, mikro-elköteleződés szempontból se utolsók. Hisz egy  CTA megnyomása apró pozitív visszacsatolás a weboldal felé, akárhonnan is nézzük.

Szerző: Farkas Zsolt

7 Digits Growth Marketing Agency

Social Media konferencia a Piac&Profit rendezésében
Ha nem napról napra követjük a változásokat, könnyen meglepődhetünk, hogy a tegnapi jól bevált marketinggyakorlatunk már nem működik. Miért? Mit kell azonnal másképp csinálnunk, hogy ne maradjunk le a közösségi oldalak adta üzleti és marketing előnyökről.
A rohamosan keletkező újdonságokat, új social média használati módszereket a legjobb szakértők segítségével ismét, összefoglaljuk. Azonnal hasznosítható új információkat, módszereket adunk át!
Időpont: 2018. február 15.
Helyszín: Sugár Üzletközpont
 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo