Zseniális ötletet tesztel a bécsi tömegközlekedési vállalat

Újabb fázisába lépett a Wiener Linien ötlete, hogy az utasokkal szállíttatná az interneten rendelt csomagokat. Most azt vizsgálják, ki, mikor, miért és mekkora csomagokat vinne magával, illetve milyen ellentételezést vár a futárkodásért. Ezzel párhuzamosan elkezdték fejleszteni az okostelefonos alkalmazást és a csomagboxokat is. 

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mivel egyre több terméket rendelnek az emberek interneten, egyre nagyobb környezeti terhelést és forgalmat jelent a kiszállításuk. Ennek csökkentésére a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien tavaly azzal az ötlettel állt elő, hogy mi lenne, ha például munkába jövet-menet az utasok vinnének magukkal egy-egy csomagot. A küldeményt az indulási megállóban lévő csomagboxból vennék fel és az érkezési megállóban lévő boxba kézbesítenék.

Bécsben a buszok, villamosok utasaival szállíttatnák az interneten rendelt csomagokat (Fotó: Wiener Linien/Topf)
Bécsben a buszok, villamosok utasaival szállíttatnák az interneten rendelt csomagokat (Fotó: Wiener Linien/Topf)

A Wiener Linien és a Frauenhofer Austria kutatóintézet készített is egy megvalósíthatósági tanulmányt arról, hogy egyáltalán hajlandóak lennének-e futárkodni az utasok. Az online megkérdezésből kiderült, hogy szívesen partnerek lennének a csomagszállításban. A legtöbben reggel hat és kilenc, illetve délután öt és este nyolc óra között vállalnák a futárkodást, és nyolcvan százalékukat nem érdekli, hogy mit szállítanak. Az is kiderült, hogy a megkérdezettek háromnegyede elvárna valamiféle ellentételezést a szolgálataiért.

Mivel a küldeményeket nem csak Bécsben, hanem az osztrák fővároson kívül, más tartományokban is szállítani kellene, az Osztrák Posta is beszállt a projektbe. Szeptember közepéig egy online kérdőiv segítségével azt mérik fel, hogy a speciális futárok miért, mikor vinnének magukkal csomagokat, maximum mekkorát és milyen ellentételezést várnak érte. A felméréssel párhuzamosan megkezdték az új szolgáltatáshoz szükséges alkalmazás és a csomagboxok fejlesztését is. Mivel utóbbiak napelemesek lennének, nem lenne szükség elektromos áramra a működésükhöz, így bárhol fel lehetne állítani őket.

Ha minden a tervek szerint halad, 2024 őszén kezdhetik meg az új csomagszállítási rendszer tesztelését.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo