Zseniális ötletet tesztel a bécsi tömegközlekedési vállalat

Újabb fázisába lépett a Wiener Linien ötlete, hogy az utasokkal szállíttatná az interneten rendelt csomagokat. Most azt vizsgálják, ki, mikor, miért és mekkora csomagokat vinne magával, illetve milyen ellentételezést vár a futárkodásért. Ezzel párhuzamosan elkezdték fejleszteni az okostelefonos alkalmazást és a csomagboxokat is. 

Mivel egyre több terméket rendelnek az emberek interneten, egyre nagyobb környezeti terhelést és forgalmat jelent a kiszállításuk. Ennek csökkentésére a bécsi tömegközlekedési vállalat, a Wiener Linien tavaly azzal az ötlettel állt elő, hogy mi lenne, ha például munkába jövet-menet az utasok vinnének magukkal egy-egy csomagot. A küldeményt az indulási megállóban lévő csomagboxból vennék fel és az érkezési megállóban lévő boxba kézbesítenék.

Bécsben a buszok, villamosok utasaival szállíttatnák az interneten rendelt csomagokat (Fotó: Wiener Linien/Topf)
Bécsben a buszok, villamosok utasaival szállíttatnák az interneten rendelt csomagokat (Fotó: Wiener Linien/Topf)

A Wiener Linien és a Frauenhofer Austria kutatóintézet készített is egy megvalósíthatósági tanulmányt arról, hogy egyáltalán hajlandóak lennének-e futárkodni az utasok. Az online megkérdezésből kiderült, hogy szívesen partnerek lennének a csomagszállításban. A legtöbben reggel hat és kilenc, illetve délután öt és este nyolc óra között vállalnák a futárkodást, és nyolcvan százalékukat nem érdekli, hogy mit szállítanak. Az is kiderült, hogy a megkérdezettek háromnegyede elvárna valamiféle ellentételezést a szolgálataiért.

Mivel a küldeményeket nem csak Bécsben, hanem az osztrák fővároson kívül, más tartományokban is szállítani kellene, az Osztrák Posta is beszállt a projektbe. Szeptember közepéig egy online kérdőiv segítségével azt mérik fel, hogy a speciális futárok miért, mikor vinnének magukkal csomagokat, maximum mekkorát és milyen ellentételezést várnak érte. A felméréssel párhuzamosan megkezdték az új szolgáltatáshoz szükséges alkalmazás és a csomagboxok fejlesztését is. Mivel utóbbiak napelemesek lennének, nem lenne szükség elektromos áramra a működésükhöz, így bárhol fel lehetne állítani őket.

Ha minden a tervek szerint halad, 2024 őszén kezdhetik meg az új csomagszállítási rendszer tesztelését.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo