Kilencvenedik születésnapját ünnepli a nemzetközi Publicis reklámügynökség, amely az évforduló alkalmából fiatal vállalkozókat és vállalkozói ötleteket akar megkaparintani, hogy releváns tudjon maradni a villámgyorsan fejlődő média-ökoszisztémában. A nagyvállalatok részéről egyre inkább bevált taktika, hogy ahelyett, hogy házon belül fejlesztenének új ötleteket, innovációkat, üzleti modelleket, inkább befektetnek startupokba. A Publicis éves forgalmának már 42 százalékát a digitális médiumok generálták, ahol rendkívül gyorsan nyernek teret új ötletek, alkalmazások, platformok, kommunikációs módok. Tehát sikerük szempontjából létfontosságú az új ötletek bevonása. Az üzleti profilt illetően kikötés nincs, pénzügyi technológiai (fin tech) startup éppúgy pályázhat, mint reklámipari cég.
A Maurice Levy által vezetett ügynökség 10–500 ezer euró közötti összegeket fektetne az egyes cégekbe, de idővel további tőkét is szer(v)ezne. Ez annyit tesz, hogy ügyfeleinek is kiajánlaná a kiválasztott cégeket, hogy azok is fektessenek beléjük. Így könnyen lehetséges, hogy az egyes cégeknél millió dolláros összeggé bővül a befektetés. A Publicis90 nevű projektet Maxime Baffert, a Publicis Europe digitális ügynökség feje vezeti. Az Iris Capital kockázati tőkealap befektetőként vesz részt a kezdeményezésben, az Orange telkomóriás pedig tanácsadóként.
Az ötletek előválogatását helyi szinten összeállított zsűrik fogják végezni, amelyekben a Publicis ügyfelei is helyet kapnak. A döntéshozatal meglehetősen demokratikus lesz: a Publicis dolgozói egy a Facebook rendszeréhez hasonló lájkolással szavazhatnak az általuk favorizált cégekre. Hogy kizárják az összeférhetetlenséget, és biztosítsák a pártatlanságot, a pályázó cégek üzleti koncepcióját anonim módon prezentálják. Ez azért is nagyon fontos, mert a Publicis alkalmazottainak a pályázatait is várják. Levy igazából elvárja, hogy a verseny kitermelje a cégen belül a merész, ötletes, pionír vállalkozószellemet.
Maurice Levy hangsúlyozta, hogy a projekt nagyságrendje rendkívül ambiciózus, és tudomása szerint senki más nem nyitotta ilyen tágra ajtaját startupok előtt – írta a Business Insider. Már az előválogatás magában roppant nagy feladat lesz, a mentorálásról nem is beszélve. (Enélkül pedig a legtöbb startup csak ötlet marad.) Levy az amerikai üzleti honlapnak elmondta, szerinte azért kedvezőbb hozzájuk fordulni, mint a hagyományos kockázati tőkésekhez, mert ők az üzleti ötlet nívója alapján választanak elsősorban, és szaktudást is kínálnak a mentorálás révén. A startupok a júliusban megrendezendő Viva Technology Paris nevű technológiai expón is bemutatkozási lehetőséget kapnak.
Ha 90-nél kevesebb felkarolásra érdemes projekt gyűlik össze, Levy stábja nem fog megijedni, csak azoknak osztanak támogatást és segítséget, akikről úgy érzik, igazán megérdemlik. Ellenben ha a topmezőny jóval több mint 90 cég, akár több tucattal is több, ez sem fogja visszatartani őket attól, hogy mindet támogassák.