Nem hozott áttörést a Black Friday

A műszaki elektronika és a tartós fogyasztási cikkek globális piaca (T&D) idén is kihívásokkal teli promóciós szezonnal néz szembe. Ennek ellenére a Black Friday során a szórakoztató elektronikai, informatikai- és háztartási kisgép kategóriák továbbra is nagyon népszerűek a fogyasztók körében. A 2023-as teljes évre a GfK a globális T&D piacra vonatkozóan egyszámjegyű csökkenést prognosztizál, mivel szeptemberig bezárólag a piac 4,7 százalékos csökkenéssel zárt 2022-höz képest.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A műszaki fogyasztási cikkek körében a novemberi Black Friday időszak előfutára az Amazon Prime Day(s), amelynek kimenetele előre mutatja, hogy milyen lehet az év végi promóciós időszak. Az Amazon Prime Day idén július 11-12 között került megrendezésre, amely kizárólag a Prime ügyfelek számára elérhető. Az előző évhez képest Európa öt nagy országában (Németország, Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország és Spanyolország) az idei Prime Day volumenben enyhén csökkent, míg bevételben minimális növekedést mutatott.

Ennél még érdekesebb mutató, hogy míg 2022-ben a Prime Day hetén az eladott volumen 24 százalékot növekedett egy átlag heti értékesítéshez képest, addig 2023-ban 5 százalékos csökkenést tapasztaltunk. Értékben viszont nagyobb volt a növekedés, mit 2022-ben, mert a bevétel 12 százalékkal nőtt, ami azt sugallja, hogy a fogyasztók keresik a drágább termékeket, de ahhoz jobb áron szeretnek hozzájutni. A Prime Day hetén a termékek 37 százaléka a fent említett öt országban megközelítőleg 20 százalékos árkedvezménnyel lelt gazdára.

A Black Friday hagyományosan az online térből indult, de manapság szinte minden kereskedelmi egység belép az akcióba, így nem lehet arról beszélni, hogy ez csak az online térben játszódik.

A 2023-as magyarországi Black Friday a műszaki elektronikai piacon

A 2023-as Black Friday idén már november 3-án elkezdődött, és 4 hétig tartott. A négy hét értékesítési adatait az összehasonlíthatóság miatt összevontan kezeljük. A műszaki elektronikai piac lassulása tovább folytatódott Magyarországon. Annak ellenére, hogy az elektronikai termékek nem drágultak olyan mértékben, mint az élelmiszerek.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo