Nem hozott áttörést a Black Friday

A műszaki elektronika és a tartós fogyasztási cikkek globális piaca (T&D) idén is kihívásokkal teli promóciós szezonnal néz szembe. Ennek ellenére a Black Friday során a szórakoztató elektronikai, informatikai- és háztartási kisgép kategóriák továbbra is nagyon népszerűek a fogyasztók körében. A 2023-as teljes évre a GfK a globális T&D piacra vonatkozóan egyszámjegyű csökkenést prognosztizál, mivel szeptemberig bezárólag a piac 4,7 százalékos csökkenéssel zárt 2022-höz képest.

A legnagyobb csökkenést a televízióknál (-16 százalék), a laptopoknál (-29 százalék) és a hűtőszekrényeknél (-12 százalék) láttunk.

A GfK Kiskereskedelmi panelje által mért termékcsoportok közül a Black Friday hetek alatt legtöbbet eladott termékek top 10-es listája, az előző évhez képesti változással darabszám alapon:



A webes értékesítés szerepe idén is megugrott ezekben a hetekben, szektoronként változó, de nagyjából 40-45 százalék körül mozog az online részesedés. Kivételt képez az IT szektor, ahol ezen hetek alatt eladott notebookok 60 százaléka online került értékesítésre.

Ami a költések abszolút értékét illeti, a húzó termékeknél nagy változás nem történt: 2022-ben és 2023-ban is 170 ezer Ft körüli összegben vásároltunk televíziót és okostelefont, valamint játékkonzolt, ami jelentős növekedést hozott a Black Friday időszakában is.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo