Nem hozott áttörést a Black Friday

A műszaki elektronika és a tartós fogyasztási cikkek globális piaca (T&D) idén is kihívásokkal teli promóciós szezonnal néz szembe. Ennek ellenére a Black Friday során a szórakoztató elektronikai, informatikai- és háztartási kisgép kategóriák továbbra is nagyon népszerűek a fogyasztók körében. A 2023-as teljes évre a GfK a globális T&D piacra vonatkozóan egyszámjegyű csökkenést prognosztizál, mivel szeptemberig bezárólag a piac 4,7 százalékos csökkenéssel zárt 2022-höz képest.

2023 első három negyedéve 5 százalékos értékbeli és 15 százalékos volumen alapú csökkenést tud maga mögött 2022 azonos időszakához viszonyítva. Az év első felében még jelentős áremelések voltak tapasztalhatóak minden szektorban, de a harmadik negyedévre megállt az árak további emelkedése, mert a 2022. évi bázis ebben az időszakban már magas volt. Ebben a környezetben kíváncsian vártuk, hogy az idei Black Friday alatt az emberek mennyit költenek el műszaki elektronikai termékekre, illetve, hogy mik lesznek a top termékek.

A Black Friday mégsem hozott áttörést, ha a négy novemberi hét adatát összevetjük a tavalyi évvel, értékben 4 százalékkal, darabban 3 százalékkal maradtak el az értékesítések a 2022-es évtől.
Az idei Black Friday két slágerterméke a játékkonzol és az air fryer (forrólevegős sütő) voltak. Előbbi 44 százalékos, utóbbi 54 százalékos darab alapú növekedést produkált. A játékkonzol növekedését elősegítette, hogy több új gyártó is piacra lépett ebben a kategóriában, ami egyértelműen a kategória népszerűségét mutatja.

A többi háztartási kisgép kategória között találunk olyan árucsoportokat, ahol növekedés figyelhető meg a tavalyi évhez képest, de ezek már -az automata kávéfőzők kivételével, ahol a volumen alapú növekedés 11 százalékos-, nem voltak kiugró növekedések, jellemzően csak egyszámjegyűek. Például a porszívók 1 százalékos, a konyhai robotgépek termékei 5 százalékos növekedéssel zárták ezt az időszakot. A telekommunikációs és IT kategóriák esetén csak az okostelefonok tudtak némi növekményt hozni: 3 százalékos erősödést mutattak a tavalyihoz viszonyítva.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo