2023 első három negyedéve 5 százalékos értékbeli és 15 százalékos volumen alapú csökkenést tud maga mögött 2022 azonos időszakához viszonyítva. Az év első felében még jelentős áremelések voltak tapasztalhatóak minden szektorban, de a harmadik negyedévre megállt az árak további emelkedése, mert a 2022. évi bázis ebben az időszakban már magas volt. Ebben a környezetben kíváncsian vártuk, hogy az idei Black Friday alatt az emberek mennyit költenek el műszaki elektronikai termékekre, illetve, hogy mik lesznek a top termékek.
A Black Friday mégsem hozott áttörést, ha a négy novemberi hét adatát összevetjük a tavalyi évvel, értékben 4 százalékkal, darabban 3 százalékkal maradtak el az értékesítések a 2022-es évtől.
Az idei Black Friday két slágerterméke a játékkonzol és az air fryer (forrólevegős sütő) voltak. Előbbi 44 százalékos, utóbbi 54 százalékos darab alapú növekedést produkált. A játékkonzol növekedését elősegítette, hogy több új gyártó is piacra lépett ebben a kategóriában, ami egyértelműen a kategória népszerűségét mutatja.
A többi háztartási kisgép kategória között találunk olyan árucsoportokat, ahol növekedés figyelhető meg a tavalyi évhez képest, de ezek már -az automata kávéfőzők kivételével, ahol a volumen alapú növekedés 11 százalékos-, nem voltak kiugró növekedések, jellemzően csak egyszámjegyűek. Például a porszívók 1 százalékos, a konyhai robotgépek termékei 5 százalékos növekedéssel zárták ezt az időszakot. A telekommunikációs és IT kategóriák esetén csak az okostelefonok tudtak némi növekményt hozni: 3 százalékos erősödést mutattak a tavalyihoz viszonyítva.