Munkahelyek: Audi, Mol és a Bosch tetszik a fiataloknak

Azok a vállalatok tudják elhalászni a legtehetségesebb fiatalokat, amelyek folyamatosan jelen vannak a felsőoktatásban, megszólítják őket és vonzó munkakörülményeket kínálnak. Ebben úgy tűnik 2009-ben az Audi a legsikeresebb, mert a műszaki és a közgazdász hallgatók körében is a legvonzóbb munkaadó lett.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A fiatalabb generáció szerint ma már a vállalatokkal való személyes kapcsolatoknak óriási szerepe van abban, hogy valaki mennyire jó állást tud megszerezni. Ezért a cégeknek új kommunikációs csatornákat kell kiépíteniük, hogy biztosítani tudják a felsőoktatásban a folyamatos jelenlétet, hiszen azok tudják elhalászni a legtehetségesebbeket, amelyek vonzó munkáltatói branddel, jó vállalati hírnévvel rendelkeznek - hangzott el az AIESEC Magyarország és a Develor múlt heti konferenciáján, amelyen ismertették a legvonzóbb vállalatok felmérés eredményeit is.

TOP 10 cég 2009-ben a közgazdász hallgatók körében
1. Audi Hungária Motor Kft.
2. MOL Csoport
3. OTP Csoport
4. Coca-Cola
5. Hilton
6. L'Oreal
7. Magyar Telekom Csoport
8. Minisztériumok
9. IKEA
10. Deloitte

A kutatás során 15 intézmény 4700 közgazdász és műszaki szakos hallgatóját kérték fel, értékeljék a cégeket többek között a vállalati kultúra, a biztonság és a szakmai előrelépés tekintetében. Mint kiderült, a fiatalok továbbra is vonzó vállalatnál szeretnének dolgozni, ám minden negyedik hallgató csak közvetlenül a záróvizsgáját követően kezdi meg az álláskeresést. A leendő munkahely kiválasztásánál a műszaki hallgatók számára fontosabb tényező a hosszú távon biztos állás, mint a közgazdász szakos hallgatók számára, de mindkét csoport egyaránt a kellemes munkahelyi légkört tartja döntő kritériumnak.

A diákok szerint a szakmai gyakorlat, a nyelvtudás és a számítógépes ismeret az, amit a vállalatok elvárnak tőlük, a cégek részéről ez többé-kevésbé így is van, ám a nyelvismeret mellett a munkatapasztalatot és a szakmai gyakorlatot emelték ki, illetve sokra értékelik azt is, ha a fiatal valamilyen tanulmányi versenyen is részt vett. A szükséges kompetenciákkal kapcsolatban a hallgatók a problémamegoldást, a rugalmasságot, a hatékony kommunikációt nevezték meg, a vállalatok viszont azt emelték ki a felmérésben, hogy a fiatalok nem tudnak strukturáltan gondolkodni, a dolgokat rendszerben és folyamatában szemlélni valamint hiányzik belőlük a csapatmunkára való képesség. A legnagyobb problémát pedig még mindig a nyelvismeret hiánya okozza. A kutatás szerint két nyelv középfokú ismeretével a közgazdászok 60 százaléka rendelkezik, míg ez az arány a műszaki hallgatók esetében csak 30 százalék.

A válság ellenére emelkedtek a fiatalok fizetési igényei és még mindig gyors előrejutási lehetőségekben gondolkodnak: a közgazdászok 80 százaléka, a műszaki hallgatók 70 százaléka szeretne a jövőben középvezető lenni és véleményük szerint ez körülbelül 4-5 év alatt elérhető.

A felmérés arra is rámutat, hogy a pályakezdők számára mely munkakörök a legnépszerűbbek vagy a legkevésbé kedveltek. A közgazdászok főleg a marketingért, a kommunikációért, a PR-ért, valamint az emberi erőforrások és a HR területért rajonganak, míg az IT szolgáltatás, a tanácsadás, a minőségbiztosítás kevésbé jelent számukra perspektívát. A műszaki szakos hallgatók körében a tervezés, a termékfejlesztés, a gyártás a sláger.

Az Audi a legkeresettebb munkahely

TOP 10 cég 2009-ben a műszaki hallgatók körében
1. AUDI Hungaria Motor Kft.
2. BOSCH Csoport
3. NOKIA
4. Magyar Telekom Csoport
5. IBM Magyarország
6. Microsoft Magyarország
7. Porsche Hungária
8. MOL Csoport
9. SONY
10. General Motors
2009-ben mind a műszaki, mind a közgazdász hallgatók körében is az Audi Hungária lett a legvonzóbb munkaadó. Nem véletlenül, hiszen mint Rozman Richárd, az Audi Hungaria személyügyi igazgatója elmondta, a vállalatnak stratégiai kérdés a felsőoktatási intézményekkel való kapcsolat, már az utánpótlás biztosítása miatt is.

Az Audi 2009-ben a szakmunkásvizsgát tett fiatalok közül 35 szakmunkással, a friss diplomások közül több mint 20 új mérnökkel kötött munkaszerződést, emellett a vállalat idén 85 gyakornoki helyet hirdetett meg tíz különböző szakmában. Szoros kapcsolatot építettek ki egyebek között a Budapesti Műszaki Egyetemmel és a győri Széchenyi István Egyetemmel, ahol előadássorozatot tartanak a diákoknak, Győrben pedig létrehozták a Belső Égésű Motorok tanszéket, ahol fiatal mérnököket képeznek. A műszaki újításokkal kapcsolatos kutatási projektjeikbe rendszeresen bevonják a doktoranduszokat és az egyetemi tanárokat is - ismertette Rozman Richárd. Emellett tanulmányi versenyeket - például a Formula Studentet - szponzorálnak, évente gyárlátogatásokat rendeznek, amelyeken 1200-1400 hallgató vesz részt és folyamatosan jelen vannak az állásbörzéken valamint szakmai napokat tartanak.

A HR vezető hangsúlyozta: hosszú távú céljuk, hogy az Audi Hungária maradjon a legvonzóbb munkahely, ezért a karrierlehetőségek mellett az attraktív juttatási csomagba választható béren kívüli juttatási elemek, 13 havi fizetés, prémium-kifizetés is tartozik, illetve számos tréninget szerveznek, hogy a dolgozók szakmailag is megvalósíthassák elképzeléseiket.

Be kell vonni a diákokat a vállalat életébe

Az utóbbi években egyre több cég ismerte fel a gyakornoki programokban rejlő lehetőségeket. A szakemberek szerint ezek azért praktikusak, mert a felek így jobban megismerik egymás elvárásait, a diákok betekintést nyerhetnek a szervezet teljesítménykultúrájába, egyúttal letudhatják a szakmai gyakorlatot, segítséget kaphatnak a diplomamunka elkészítéséhez is, a cégek pedig friss tudással gyarapodnak. A gyakornoki programok azonban csak ott működnek sikeresen, ahol a vezetőknek céljuk is van vele. A vállalatoknak tehát érdeke, hogy együtt működjenek a felsőoktatási intézményekkel. Ez nemcsak az Audinál működik ilyen jól. A Magyar Telekom is több egyetemmel alakított ki partnerségi fórumot. Elsősorban a tudásmegosztás terén szeretnének nagyobb szerepet vállalni, segítve ezzel, hogy az üzleti praktikum közeledjen az akadémiai világhoz. A távközlési cégnél februártól 86 fiatal vesz részt a gyakornoki programban.

Véleményvezér

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo