Álomüdülés – mi számít annak?
Ha már tudjuk az időpontot és az úti célt is, érdemes azt is eldönteni, hogy milyen típusú nyaralást szeretnénk: nyugodt vagy aktív, otthoni vagy munkával kombinált nyaralást esetleg? A magyarok esetében három nyaralástípus dominál. Terveik szerint a nyaralásukat a családtagjaikkal töltik (35 százalék), lehetőleg tengerparton (a válaszadók 23 százaléka) és természetközelben (21 százalék). A sikeres nyaralásnak azonban nem csak ez az egy receptje van.
A felmérésben részt vevő magyarok közül néhányan olyan nyaralást terveznek, ahol minden a bulizásról szól (3 százalék), vagy épp valamelyik zenei fesztiválon, például a Szigeten szeretnék a szabad idejüket eltölteni – ez utóbbi fesztivál stratégiai partnere idén épp a Revolut. A paletta másik végén pedig azok vannak, akik a tömegeket elkerülve például a wellness nyaralást kedvelik (16 százalék) vagy egyedül terveznek utazni (12 százalék). Szintén népszerű alternatíva az otthoni nyaralás (staycation), amely a magyar válaszadók 19 százaléka számára vonzó. A munkával egybekötött nyaralás esetében az arány jóval alacsonyabb: a magyar válaszadók mindössze 2 százaléka választotta ezt a kikapcsolódási formát.
Mi a helyzet a hétvégi kiruccanásokkal? Ahogy haladunk előre az évben, egyre több lehetőség nyílik hosszú hétvégézni, például a munka ünnepe hetén, hiszen május 1. szerdai napra esik. A felmérésben részt vevő magyarok 13 százaléka tervez hosszú hétvégi utazást. Közülük néhányan családi esemény, például esküvő (1 százalék), vagy valamilyen sportesemény (1 százalék) köré szerveznek rövidebb pihenést, például a labdarúgó Európa-bajnokság miatt Berlinbe vagy az olimpia miatt Párizsba utaznak. Az európaiak közül a magyarok (2,8 százalék), a portugálok (2,3 százalék) és a csehek (2 százalék) kifejezetten kedvelik a zenei fesztiválokat, míg a svájciak (2,2 százalék), a németek (1,3 százalék) és a portugálok (1 százalék) azok, akik a sporteseményeket választják. Az európaiak körében a legkedveltebb nyaralástípus a tengerparti nyaralás (45 százalék), a családi nyaralás (33 százalék), valamint a természetközeli nyaralás (15 százalék), csakúgy mint Magyarországon. Az európai népek közül – a magyarokhoz képest (13 százalék) – a spanyolok (17 százalék), a csehek (16 százalék) és az osztrákok (15 százalék) is több hosszú hétvégés kiruccanást terveznek.