A 2024-es szezon legnépszerűbb úti céljai
Most, hogy tudjuk, mikor, a legfontosabb kérdés az, hogy hol. Itthon vagy külföldön? És mely nyaralóhelyek a legfelkapottabbak a 2024-es szezonban? Ami a magyarokat illeti, a legtöbben belföldön terveznek nyaralni (58 százalék), külföldre csak a válaszadók 27 százaléka utazik. A megkérdezett magyarok mindössze 8 százaléka nem tervez nyaralást idén, 6 százaléka pedig még nem döntött. 2023-ban májustól augusztusig közel 350 ezer magyar fizetett külföldön Revolut-kártyával, a legnépszerűbb úti céljaik pedig Olaszország (1.), Horvátország (2.), Spanyolország (3.) és Görögország (4.) voltak.
Mik lesznek a legfelkapottabb turisztikai célpontok 2024-ben? A Revolut utazási felmérése szerint a legtöbb magyar Horvátországba (a válaszadók 5,1 százaléka), Görögországba (4,4 százalék), Olaszországba (4,2 százalék), Spanyolországba (1,9 százalék) és Törökországba (1,6 százalék) tervezi a nyaralását. Európán kívül Egyiptom áll az élen (0,4 százalék). A magyar turisták pénztárcájáért éles a verseny.
Hová utaznak szívesen az európaiak? A felmérés során megkérdezettek 47 százaléka válaszolta azt, hogy a saját országában szeretne kirándulni (ez a svájci és ausztriai lakosok esetében azonban nem olyan népszerű, hiszen náluk ez az arány 21 százalék és 25 százalék), 40 százalékuk külföldön üdülne (túlnyomórészt valamilyen más európai országban, 37 százalék). A svájciak (a válaszadók 14 százaléka) és a spanyolok (11 százalék) inkább az Európán kívüli úti célokat részesítik előnyben. A belföldi kikapcsolódást a horvátok (72 százalék) és a görögök (70 százalék) szeretik a legjobban. E két országban gyönyörűek a tengerpartok, ízletesek az ételek, így nincs ebben semmi meglepő. Melyek a legfelkapottabb úti célok? A külföldre készülő európaiak Olaszországba (5,3 százalék), Görögországba (4,4 százalék), Spanyolországba (4,3 százalék), Horvátországba (2,9 százalék) és Franciaországba (2,3 százalék) terveznek utazni. Az EU-n kívüli úti célok közül az Amerikai Egyesült Államok (0,9 százalék), Egyiptom (0,8 százalék) és Thaiföld (0,5 százalék) a legnépszerűbb.