Miért egyre drágábbak az új autók?

Jól ismert, hogy a félvezetők és bizonyos alkatrészek hiánya, a megnövekedett szállítási idők, az orosz-ukrán háború hatása, az elszálló energiaárak vagy a gazdasági recesszió milyen változásokat okozott az új autók előállítási és értékesítési áraiban. Az elmúlt néhány évben tapasztalható óriási mértékű áremelkedést azonban számos további tényező indokolja, melyek közvetve vagy közvetlenül befolyásolják, hogy mennyibe kerül manapság beszerezni és fenntartani egy gépjárművet. A flottakezelésben piacvezető LeasePlan öt pontban mutatja be ezek hátterét, illetve a lehetséges megoldásokat.

Operatív lízing, a pénztárcakímélő opció

Sokszor azonban szükség van saját használatú autóra, így vonzó megoldást jelenthet a kihívásokra az operatív lízing, ahol a konstrukció alapját nem az autó teljes ára, hanem a bekerülési érték és a futamidő végén várható használati érték különbözete adja. Ez utóbbi egy előre rögzített, valós piaci maradványérték, így a lízingelő számára nem jelent rizikót. A rejtett költségek nélküli, kiszámítható havidíj komplex szolgáltatáscsomagot foglal magában, beleértve a teljes körű karbantartást, a téli és nyári gumiabroncsszettet, az assistance szolgáltatást, a biztosításokat, valamint a gépjármű- és cégautóadót. A havi bérleti díj áfájának legalább 50 százaléka, míg a kapcsolódó szolgáltatások áfájának 50 százaléka visszaigényelhető. A bérleti szerződés lejáratakor a használónak nincs pénzügyi kockázata, hiszen a futamidő végén visszaadhatja vagy piaci áron megvásárolhatja az autót.

 

 

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo