Kínai kontra nyugati autó, itt az elektromos járművek világa

A globális autóipar a rendszerváltás időszakát éli, amely a következő másfél évtizedben gyökeresen átalakítja az ágazatot. A piacok regionálisan eltolódnak: míg a déli országokban és Kínában az értékesítési volumenek drámaian nőnek, és 2040-re a globális piac mintegy 60 százalékát teszik majd ki, addig a nyugati piacok már elérték az „autóipari csúcsot” az új járművek eladásait tekintve. Ez az egyik megállapítása a Roland Berger új „Automotive Outlook 2040” című tanulmányának.

A növekvő összekapcsolhatóság azt jelenti, hogy 2040-re szinte minden új jármű a szoftver által meghatározott jármű (software-defined vehicle, SDV) koncepcióján fog alapulni, ahol a jármű a szoftverplatform köré épül, és nem fordítva. „Mindez megváltoztatja az alkatrészek iránti keresletet, új üzleti modelleket hoz létre, és megerősíti az iparágban zajló változásokat.” – mondja Schannen Frigyes – „Várakozásaink szerint a globális top 20-ban az európai beszállítók száma a mai hétről ötre csökken 2040-re, míg a kínai beszállítók száma kettőről hatra nő; és a világ legnagyobb beszállítója ekkor már nem Európában, hanem Kínában lesz.”

Kína egyre nagyobb teret nyer, de a nyugati OEM-ek is megállják a helyüket

A tanulmány két lehetséges forgatókönyvet ír le az eredeti járműgyártók piacára. Az első szerint a kínai OEM-gyártók globálisan minden piacon gyorsan növekednek, a 2040-re várt növekedés több mint felét adják, és Kínában 70-75 százalékos, Európában 15-20 százalékos, Észak-Amerikában pedig 5-10 százalékos piaci részesedést érnek el. Ugyanakkor a nyugati OEM-ek stagnáló vagy csökkenő értékesítési volumenektől, növekvő költségnyomástól és jelentős szerkezetátalakítási szükséglettől szenvednek majd. Ebben a nyugati szemszögből nézve pesszimista forgatókönyvben az iparág 2040-re elérhet egy olyan fordulópontot, amelyben a kínai OEM-ek megnyerték a versenyt.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo