Kínai kontra nyugati autó, itt az elektromos járművek világa

A globális autóipar a rendszerváltás időszakát éli, amely a következő másfél évtizedben gyökeresen átalakítja az ágazatot. A piacok regionálisan eltolódnak: míg a déli országokban és Kínában az értékesítési volumenek drámaian nőnek, és 2040-re a globális piac mintegy 60 százalékát teszik majd ki, addig a nyugati piacok már elérték az „autóipari csúcsot” az új járművek eladásait tekintve. Ez az egyik megállapítása a Roland Berger új „Automotive Outlook 2040” című tanulmányának.

Az elektromos járművek irányába mutató tendencia viszont visszafordíthatatlan, annak ellenére, hogy egyes piacokon a fogyasztók jelenleg visszafogottak. Az akkumulátoros elektromos járművek száma világszerte gyorsan növekszik, és a Roland Berger szakértői szerint 2040-re a forgatókönyvtől függően az új járművek 64-71 százalékát fogják kitenni. További 20 százalékot tesznek majd ki a hibridek, míg a hidrogén és az e-üzemanyagok alacsony hatékonyságuk és magas költségeik miatt csak igen csekély szerepet játszanak majd. A villamosítás a különböző régiókban eltérő sebességgel terjed: Európa várhatóan jó tíz éven belül teljesen villamosított lesz, feltéve, hogy az EU tartja magát a jelenlegi szabályozáshoz, és az újonnan forgalomba helyezett járművek 99 százalékát a BEV-ek teszik ki. Kínában a BEV-ek 2024 júliusában átlépték az 50 százalékot, és 2040-re 70-85 százalék közötti arányt érnek el, míg az USA-ban 42-60 százalék, a világ többi részén pedig 50 százalék lesz az arány.

Változások a teljes értékláncban

„A villamosítás megváltoztatja az erőviszonyokat az iparágban – és nem csak azért, mert mindenki egyre inkább függ Kínától a nyersanyagok tekintetében” – mondja Schannen Frigyes – „Az alkatrész-kategóriák között, az ellátási láncok mentén és a célpiacokon strukturális eltolódások vannak. A belsőégésű motorok (ICE) alkatrészeinek csökkenését bőven ellensúlyozza az EV hajtásláncok és akkumulátorok növekedése. Összességében a globális beszállítói bevételek 2040-ig évente 3,4 százalékkal fognak növekedni.”

Véleményvezér

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo