Kínai kontra nyugati autó, itt az elektromos járművek világa

A globális autóipar a rendszerváltás időszakát éli, amely a következő másfél évtizedben gyökeresen átalakítja az ágazatot. A piacok regionálisan eltolódnak: míg a déli országokban és Kínában az értékesítési volumenek drámaian nőnek, és 2040-re a globális piac mintegy 60 százalékát teszik majd ki, addig a nyugati piacok már elérték az „autóipari csúcsot” az új járművek eladásait tekintve. Ez az egyik megállapítása a Roland Berger új „Automotive Outlook 2040” című tanulmányának.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új gépjárművek forgalomba helyezésének jelentős növekedése várható Kínában (+1,2 százalék évente), Indiában (+4,2 százalék évente), Latin-Amerikában (+2,4 százalék évente) és a „Globális Dél” más országaiban. Abszolút számokban kifejezve a 2040-ig tartó időszakban a bevétel növekedése Kínában lesz a legerősebb, mintegy 590 milliárd euróval. A „Globális Dél” piacai abszolút értékben várhatóan 480 milliárd euróval fognak növekedni; azonban az erős növekedési ütem ellenére a teljes piacból való részesedésük a mai 14 százalékról 2040-re csak 20 százalékra fog emelkedni. Összességében 2025 és 2040 között a globális értékesítési volumen átlagosan évi 1,1 százalékkal fog növekedni (miután a 2010-2019 közötti időszakban évi 2,4 százalékos növekedés volt tapasztalható).

Az egyik tényező, amely a korábbi előrejelzésekkel ellentétben várhatóan csak kisebb hatással lesz a globális járműeladásokra, a megosztott mobilitás. A Roland Berger szakértői a megosztott mobilitási megoldások használatának némi növekedését látják, de a növekedés nem lesz olyan gyors, mint korábban várták, és a nagyvárosi területekre korlátozódik. Mivel az utazásoknak csupán tíz százaléka történik ezeken a területeken, és ez a fajta mobilitás inkább kiegészíti a magángépkocsival történő utazásokat, mintsem helyettesíti azokat, a megosztott mobilitás kisebb jelentőséggel bír majd az autóipar jövője szempontjából.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo