Egy jó darabig még nem várhatjuk, hogy a kilométeróra-csalás megszűnik, hiszen a használtautókat értékesítők nagyobb haszonra tehetnek szert a futásteljesítmény meghamísításával. Az erre szakosodott csalók gyorsan alkalmazkodnak a modern autókat kiszolgáló új technológiákhoz, úgyhogy a jelenlegi trendek szerint a flották villamosítása egyelőre nem oldja meg ezt a problémát.
„Fontosnak tartom eloszlatni a legfőbb félreértést. – tette hozzá Buzelis. – Sokan gondolják, hogy a kártörténeti jelentéseinkben saját adatainkat közöljük, de ez természetesen nem így van. Az alvázszám megadásával rendszerünk többszáz adatbázissal lép kapcsolatba, amelyek különböző intézményekhez tartoznak, mint biztosítók vagy rendészeti szervek. Az oldal ezekből a jelentésekből készíti automatikusan a jelentést, kizárólag olyan adatokat tartalmazva, amelyet a nemzetközi adatbázisokban talált.”
Buzelis szerint a kelet-európai országoknak különösen nagy az átláthatósági problémája, mert ezekben az országokban sok autót Nyugat-Európa vagy az Egyesült Államok országaiból importálnak, és az importált autók sokkal nagyobb százalékában fordul elő visszatekert kilométeróra, mint a hazai járműveknél. A carVertical és más autóipari adatszolgáltató cégek a használt autók piacának legfőbb problémáját, az átláthatóság hiányát próbálják kezelni, és segíteni mind az egyéni, mind a kereskedelmi vásárlókat, hogy elkerüljék a csaláson alapuló használtautó vásárlásokat.