Kiderült, mennyire tekerik az elektromos autók kilométeróráját

A használtautó-piacon tapasztalható átláthatatlanság jelensége az elektromos gépjárművek egyre nagyobb elterjedésével sem változott. Sokan elektromos autókra váltanak a károsanyag-kibocsátás, illetve az üzemeltetési és karbantartási költségek csökkentése érdekében, ám a carVertical kutatásai szerint a különféle csalások, beleértve a kilométeróra-visszatekerést, az elektromos gépjárműveket is érintik.

A jövő egyértelműen az elektromos autóké, egyre többen részesítik előnyben a szén-dioxid-semleges és csendes vezetést a fosszilis üzemanyaggal működő, zajos motorokkal szemben. Annak ellenére, hogy a kormányok fokozatosan mérsékelik az elektromos gépjárművek után járó előnyöket, ezeket az autókat mégis sokkal könnyebb karbantartani, továbbá technológiailag is jóval fejlettebbek, mint a dízel- és benzinmotoros társaik.

Ezzel is lehet csalni (Fotó: Depositphotos)
Ezzel is lehet csalni (Fotó: Depositphotos)

Azonban az elektromos autók futásteljesítménye is manipulálható, mivel ezekben a gépjárművekben ugyanolyan digitális kilométer-számlálót használnak, mint a fosszilis-üzemanyagot használó társaikban. Sőt, a digitális kilométer-számlálót valójában sokkal könnyebb manipulálni, mint a régebbi járművekben található mechanikus mérőket.

Az autótörténetet vizsgáló carVertical adatai szerint Európában a gépkocsiállomány 15,6 százalékának módosították a kilométeróra-állását. A hamisított futásteljesítményű elektromos autók aránya is hasonló. Az összes elektromos gépjármű 13,4 százalékánál tekerték vissza a kilométeróra-számlálót. Ez a tanulmány rámutat, hogy a használt elektromos, illetve fosszilis üzemanyaggal működő járművek vásárlóinak közel azonos kockázattal kell számolniuk a futásteljesítmény-csalások terén.

10-ből 4 elektromos autó sérült már meg balesetben

Európában minden második használt gépjárműnek volt már balesete, a használt elektromos autók 43,6 százaléka tört össze balesetben, ami közel ugyanannyi káreseményt jelent az elektromos járművek esetében, mint a hagyományos társaiknál. Sőt, mivel ezeket az elektromos autókat többnyire városi ingázók használják, a balesetek száma a járműpark elöregedésével várhatóan növekedni fog.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo