Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) közleményben jelezte, hogy a kereskedők is egyetértenek azzal, hogy a fogyasztóvédelem erősítése nemcsak a vásárló, hanem a szolgáltató érdeke is. A szövetség elismeri, hogy az eddiginél több tilalmat, a vétkezőkkel szemben pedig szigorúbb fellépést és nagyobb bírságokat ígérő célkitűzések, mint a készülő új fogyasztóvédelmi törvény, jól szolgálhatják a fogyasztóvédelem erősítését, a kereskedők számára pedig a tisztességesebb versenyt.
Ugyanakkor az OKSZ álláspontja szerint kétségeket támaszt a javaslatcsomagnak az az eleme, amely a bírságkiszabás alapját a szolgáltató, kereskedő árbevételéhez igazítja. A kormányjavaslat a 10 milliárd forintnál nagyobb árbevételű vállalkozásoknál hatszázezer forintban szabná meg a fogyasztóvédelmi bírság alsó határát, a legnagyobbat kétmilliárd forintban. Az OKSZ álláspontja szerint a fogyasztóvédelmi bírságkiszabás rendjének az elkövetett vétség súlyához, pontosan a kifogásolt áru-, szolgáltatás értékére kell épülnie.
A szövetség azt javasolja, hogy a fogyasztóvédelmi bírságok alsó határa egységes legyen, vállalkozásnagyságtól függetlenül, a kisméretű beszállítók védelmében és a kisebb súlyú vétségek arányos büntetése érdekében. Emellett elfogadhatónak tartja, hogy a bírságolási rendben a feltárt vétség súlyán túl egy további mérlegelési tényező legyen az üzletnagyság, ha ezt az eset jellege indokolja.
Az OKSZ azzal érvel, hogy a polgári jog szabályainak megfelelően a gyártó hibája esetén végül a gyártó fizet. Így a kisméretű beszállítók végleg kiszorulnak a nagy üzletláncokból, hiszen a legkisebb (hatszázezer forintos) bírság a kis, vagy középméretű termelő végét fogja jelenteni. A szövetség veszélynek látja azt is, hogy az alkalmazott hibája esetében az alkalmazottak anyagi felelősségre vonása gyakoribb és nagyobb mértékű lesz, továbbá nőhet a fogyasztóvédelmi ellenőrök megvesztegetésének a veszélye is.