Piroska Gyula szerint a cégvezetés nem egy egyszeri vizsga, hanem folyamatos tanulás. Emellett a vezető személyes példamutatása is megkérdőjelezhetetlen. Úgy vélte, a csapatszellem a közös célok mentén szerveződik, amelyet a vezető fogalmaz meg. Ha a csapat összhangban van ezzel a küldetéssel, a tagjai szeretnek bejárni dolgozni, élvezik egymás társaságát, akkor a szeptemberi felmondás nem rutin, hanem ritka kivétel lesz.
Mit tehet a vezető, ha a munkavállaló mégis a távozás mellett dönt?
Előfordul, hogy egy egyébként értékes munkatárs a nyaralása alatt, a napi feladatoktól eltávolodva jön rá, hogy kiégett vagy elégedetlen a jelenlegi helyzetével.
„Ez a felismerés nem a hűtlenség jele. Éppen ellenkezőleg, egy óriási lehetőség. Valószínűleg egy jó munkavállalóról van szó, akinek csupán új kihívásra, más pozícióra vagy egy új karrierlehetőségre van szüksége a cégen belül” – fogalmazott a Seminar Consulting alapítója.
A szakértő hangsúlyozza, hogy ebben a helyzetben a munkavállalónak érdemes és javasolt nyíltan beszélnie a vezetőjével, a tudatos vezetőnek pedig nyitottnak kell lennie az ilyen beszélgetésekre. Hozzátette, hogy egy pozícióváltás vagy egy új, felelősségteljesebb feladatkör új lendületet adhat a kiégés szélén álló kollégának.
Ha azonban a munkavállaló mindenképpen menni akar, a tapasztalat azt mutatja, felesleges megpróbálni marasztalni. „Ha menni akar, hadd menjen. Neki már nem a régi cégnél dobog a szíve” – fogalmazott Piroska Gyula. „Az ilyen munkavállaló felmondási idő alatti jelenléte is demotiválóan hathat a csapat többi tagjára, ezért a legjobb, ha a jogi kereteken belül a lehető leggyorsabban lezárul a munkaviszonya.”